Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Димитър Манолов: Цената и печалбата не са определящи, когато има качество клиентът го оценява

Димитър Манолов

Заведения във Велико Търново държат на високото качество

Фирма "Шугър Импекс Трейдинг" ЕООД притежава шест обекта във Велико Търново. Нейни са ресторанти „Бианко“, кафетерия със същото име, клуб „Органза“,  етнографски комплекс Българка и клуб „Джак“. Началото е поставено преди 13 години с малък екип от хора и символични суми. Фирмата  е създадена по-рано - през 1993г. и в нея работят 130 човека.



- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Започнахме с клуб „Органза“ и в България сбъднахме американската мечта. За 13 години имаме шест заведения, които са водещи във Велико Търново и дори мога да кажа в България. У нас има две неща, които могат да се развиват – едното е земеделие и животновъдство, а другото е услугите. Ние сме в хотелиерството и ресторантьорството и смятам, че тези сфери се развиват.
Аз бях председател на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите във Велико Търново - нашият бранш е експерименталното зайче на всяко едно правителство. В по-голямата част от развитите държави този бранш се подпомага, в България - не. А заетите са поне 500 000 души, през летните сезони дори достигат до 800 000.  

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
Много са предизвикателствата. Например законодателните промени, при които се поставят изисквания без да има кой да упражнява контрол. Трябва да се контролира и плащането на данъци. Приходите от туристически данък във Велико Търново се използват за организиране на мероприятия. Общината обаче не може да го събере, трябва и държавните органи да помагат.
Качеството на предлаганите продукти също е от голямо значение. „Метро“ е добър критерии за това.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Социалният ангажимент.  Във фирмата, която управлявам, работят 130 човека. Над 70% от тях са повече от осем години при нас, съумяхме да създадем семейна среда. При нас началници няма. Хората се чустват съпричастни с бизнеса, с развитието му. Аз познавам абсолютно всички служители и  семействата им. Когато има проблем – юридически, здравословен или финансов, цялата фирма помага. 

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

100% е персоналът, хората са най-важни.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

Не трябва да се бърка оборотът с печалбата. Проблемите се решават с много работа. Няма цел, която да не е постигната, има цел, която не е завършена. Нашите настроения и емоции не са важни, когато сме на работа. Клиентите идват при нас, за да получат три основни неща. Първите са сигурност, спокойствие. На клиентите трябва да се предлага, това, което самите ние бихме консумирали. Цената и печалбата не са определящ фактор. Когато има качество – клиентът го оценява.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
Аз нямам мечта, имам цел. Ще дам сто процента от себе си, за да се развивам както досега. Във всяко наше заведение годишно има  реновиране, сменят се и менюта. Управленският екип контролира качеството на продуктите, мисли нови идеи. На този етап успяваме да задържим качествените хора.И държавата трябва да направи всичко възможно да задържи младите хора в България. През годините съм се разделял с изключително качествени хора, които заминаха за чужбина. Много от тях не са доволни от заплащането там, но остават, защото намират сигурност и спокойствие.
На това и уча хората покрай мен – без значение къде си, трябва да останеш какъвто си.