Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Петър Гочев: Отношението и постоянството към клиентите е плюс, който никога не може да те доведе до загуба

Петър Гочев

Ресторант успява заради изпипването на детайлите

Ресторанти Di Valli в София и Созопол предлагат френска и италианска кухня. Заведението край брега на морето е открито преди около 16 години, а в столицата - преди две. Пастите и много от салатите са взаимствани от италиански рецепти, а рибата и основните ястия идват от Франция. Собствениците държат на любезното и качествено обслужване, постигат го с личния си пример.


- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Откакто с моя партньор сме започнали да работим, сме в тази сфера и в чужбина, и в България. Моят партньор Йордан Филев готви и отговаря за спецификациите на кухнята, аз готвя по-малко, отговарям за сервиз, обстановка, зареждане и всичко, което се случва пред кухнята.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?
- По-голяма мотивация от това да изпратиш доволни клиенти няма. Без печалба не може, всъщност може, но за известен период от време. Без обаче да изпращаш доволни клиенти, не може да се стигне до този етап.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?
- Целият екип, който работи, партньорите, които са наши доставчици на храна и напитки. Всичко е важно в ресторантьорския бизнес. Успехът се крие точно в детайлите, а не в по-големите и мащабните неща.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?
- Предизвикателства има всеки ден. Всяка маса е едно предизвиктелство. Всеки клиент е различен, има различни изисквания. Дори да влезе в недобро настроение, ние трябва да го изпратим с добро настроение. Предизвикателствата са страшно много, но са ежедневие. Трудно е с намирането на качествен персонал. Държим на личния пример, това е по-добро, отколкото да крещиш на някого. След като аз не си позволявам да правя някакви неща, не е редно и друг да си ги позволява.

- Какво научихте за тези години като предприемач?
- Прекаленото доверие е грешка, но отношението и постоянството към клиентите е плюс, който никога не може да те доведе до загуба. Клиентът търси един завършен пакет. Този пакет не е само добрата храна, а и отношение и добър сервиз. Затова и ние така сме си разделили задачите - кой да гони нещата в кухнята, кой да следи какво се случва отпред.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Както казах, предизвикателствата са ежедневни. Може би петгодишно плануване е много, много далеч. Не сме стигнали до там в представите си. Като всеки предприемач и ние мечтаем да се развиваме, да вървим нагоре и напред. Не вярвам да има друг бизнес, в който това да не е желание. Нашите представи за след пет години са като на всички останали - да се развиваме. Повече доволни клиенти те карат да си доволен също от това, което вършиш, а печалбата сама идва след това.