Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Ванко Иванов: Трябва да си стъпил на земята въпреки големия успех, и да се стремиш никога да не надскачаш сянката си

Ванко Иванов

Хотелиер се стреми да е номер 1 във всичко

Хотел "Ландмарк Крийк" е най-новият бутиков четиризвезден хотелски комплекс в Пловдив.

Разположен в най-зеления и живописен район на града - парка на Гребния канал, хотелът предлага съчетание на спокойствието на природата и градската динамична среда.

На разположение на гостите са 52 стаи, от които 47 с тераса, лоби бар, спа и фитнес център, външен басейн, конферентна зала, панорамен бар. Ресторант-градината е луксозно кътче в хотела, което предлага отбрани напитки и специално селектирана винена листа. Гурме специалистите са приготвени по специални рецепти от майстор-готвачи.


- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?
- Избрах туристическият бизнес поради няколко причини. Първо, това е структуроопределящо направление за икономиката на България. Туризмът е едно от основните звена в макроикономиката на страната. Второ, не се нуждае от големи предварителни инвестиции, а когато започвах този бизнес, това беше определящо за мен.
Що се отнася до хотелиерството - с навлизането на интернет и възможностите, които той предлага, туроператорската дейност значително се редуцира като форма на посредничество и хората започнаха да търсят сами крайния доставчик, а именно хотелът.След 1989 година се даде възможост за частен бизнес и аз се насочих към туризма, защото за разлика от търговията или производството, където се изисква наличие на първоначален капитал, който аз нямах, в туризма клиентът те кредитира предварително, т.е. работиш с неговите пари, купуваш билети, разплащаш хотелски резервации и печалбата остава при теб, като ползваш чужд капитал и всъщност клиентът е този, който те кредитира. Навремето аз нямах какво да заложа пред банка, за да ми отпуснат кредит. Кредита ми го даваха самите клиенти и аз със здрава работа и коректно отношение започнах този бизнес.
Така 90-та година бе създадена "Марбро Турс". Това е една от най-старите туристически агенции в България, която е с много добро име на Туристически пазар. И много добри позиции сред българските и чуждестранните си партньори. "Марбро Турс" е ориентирана основно към екзотични направления - Индийския океан, Атлантическия океан, Дубай, Китай, Тайланд, Южна Америка, Кариби и др., самолетни билети, както и вътрешен туризъм, основно на Българското Черноморие с полски и чешки туристи, като чартирахме полети към Чехия и Полша. Впоследствие "Марбро Турс" получи награда Туроператор номер 1 за 2010 година. За мен това бе най-голямото признание.
Впоследствие с развитието на интернет много клиенти започнаха сами да си правят онлайн резервации, появиха се нискотарифни авиокомпании, отпаднаха визите в дадени направления, като Дубай например.
Клиентите сами започнаха да организират пътуванията си и ползването на туроператори като посредници в този процес осезаемо намаля.
Тогава реших, че трябва да променя нещата под някаква форма и освен като посредник, трябва да стана и краен доставчик.. а крайният доствчик, това са хотелските услуги. Така се роди идеята за хотел "Ландмарк Крийк".
Името му произлиза от думата "забележителност", лесно запомняща се от клиента и много добра маркетингова стратегия, тъй като когато клиентът потърси в интернет за забележителностите в град Пловдив, естествено на челна позиция се появява нашият хотел. "Крийк", от своя страна, подчертава локацията на хотела, в смисъл, че е в непосредствена близост до Гребния канал.
Хотелът не е част от верига, тъй като в света има 5 хотела с името "Ландмарк" - в Ню Йорк, Лондон, Куала Лумпур, Дубай и Пловдив.
"Ландмарк Крийк" успя в рамките само на 2 години да получи най-високи оценки от световните резервационни системи като Booking и TripAdvisor.
Мисля, че в град Пловдив няма хотел с такава заетост, която достига над 95%, като това се дължи главно на добрия сървис, добрата локация, добрата храна, чистотата и комфорта, които предлагаме на нашите гости.

За нас е важно цялостното преживяване на гостите и не търпим компромис с качеството на услугите, които предлагаме.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Аз съм екипен играч и разчитам на добри специалисти, които през годините съм оценил. Членовете на моето семейство също имат основен принос за успеха и развитието на това, с което се занимавам.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Най-много ме мотивира това да бъда първи във всяка една дейност, която съм започвал. Така както "Марбро Турс" стана номер 1 туроператор за 2010 година за България, така като хотел "Ландмарк" също е с най-високи показатели като заетост, като оценка от резервационните системи, Booking.com, TripAdvisor, a най-вече ме мотивира комплексната оценка за един човек дали е успешен или не.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Да успея да се преборя с консевратизма на местната власт, за да постигна това, което съм направил досега. Липсата на съдействие от тяхна страна за развитието, благоустройството и изграждането на инфрострктурата в района около и в близост до хотел "Ландмарк Крийк". Все още (2 години) нямаме организиран градски транспорт до хотела, въпреки че плащаме данъци като за широк център, а в широкия център не трябва ли да има транспорт?

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Трябва да се доверяваш на правилните хора и на добрите специалисти. И в същото време да си здраво стъпил на земята, въпреки големия успех и да се стремиш никога да не надскачаш сянката си.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?
- Не съм особено оптимистичен за туроператорската дейност, но пък хотелиерството се очертава с доста добра перспектива. Хотелът като краен продукт е далеч по-надеждна опция в дългосрочен план и към момента се развиваме доста добре в това направление. Оптимизмът ми нараства и с наближаването на 2019 година, когато Пловдив ще бъде европейската столица на културата.