Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Петима участници ще се включат в българските финали на „кулиналните оскари“ Bocuse d’Or

  • Победителят ще пътува за европейския кръг в Будапеща през 2016 г., който предхожда световния финал в Лион през 2017 г.
  • Калкан и пиле Label rouge са основните продукти, с които ще готвят отборите на 11 и 12 ноември в зала №6 на Интер Експо център по време на изложението SIHRE.


Петима млади готвачи ще се изправят един срещу друг на 11 и 12 ноември в българските финали на „кулинарните оскари“ Bocuse d’Or. Това са Ивета Лукова, курсист в HRC Academy; Петър Атанасов от ресторант „Левента“, гр. Русе; Антонио Иванов от ресторант „Pure Sopharma business towers“; Георги Коевски от „Ландмарк хотел“, град Пловдив и Сали  Гюнер Али от ресторант „Опиум“, град Русе. Всеки един участник е подкрепен от свои партньори – помощник и треньор, които формират целия отбор. Кулинарното състезание се провежда по време на изложението за хотелско, ресторантско, кетъринг и СПА оборудване SIHRE в Интер Експо център, София.

Специален жребий, теглен в Интер Експо Център, определи последователността, в която ще готвят отборите в двата състезателни дни. За 5:35 часа, по регламент, всеки един от петте отбора ще трябва да приготви по едно ястие с месо и с риба. Месният продукт е пиле Label rouge, отгледано на открито пространство и хранено с разнообразна храна. Морският продукт е калкан. Към всяко ястие трябва да се приготвят по три гарнитури и сос.

Жури от осем български топ готвачи, водено от Андрей Стоилов, главен готвач на хотел „Маринела“, ще има отговорната задача да определи победителя в престижното състезание. Отборът победител ще участва на европейската селекция в Будапеща на 10 и 11 май 2016 г. Около 60 държави от цял свят се включват в борбата за едно от 24-те места на големия финал в Лион, Франция през януари 2017 г.

МЕТРО Кеш енд Кери е световен партньор на Bocuse d’Or. Професионалните готвачи и ресторантьори представляват една от основните клиентски групи на компанията, която си поставя за цел да налага качествената храна и последните тенденции в кулинарното изкуство в целия свят.

„България е позната по света като all inclusive дестинация, позиционирана в по-ниския ценови сегмент. Убедена съм, че много от колегите, хотелиери и ресторантьори, биха искали това да се промени.“, каза по време на откриването Вероника Пунчева, управляващ директор на МЕТРО България. „С наши общи усилия, както и с помощта на държавата една подобна промяна е наистина възможно. Пример за това са скандинавските страни, за които до преди 10 години никой не допускаше, че биха могли да се превърнат в успешни  дестинации за кулинарен туризъм. Въпреки това, със съответната целева държавна политика, те  успяха да се позиционират като кулинарни дестинации  на много високо ниво.  Неотдавна METRO Group подписа партньорско споразумение с гид “Мишлен” и наистина ще се радвам, ако можем скоро да видим първия български ресторант  със звезда от  него”.

Андрей Стоилов, председател на журито на Bocuse d’Or България изрази увереност, че българският участник, класирал се за европейския кръг Будапеща,  ще успее да се справи с конкуренцията и да достигне до световния финал в Лион.

Повече информация за Bocuse d’Or можете да намерите тук:




Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев

Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“