Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

МЕТРО обяви първите 11 startup компании, които ще преминат през Techstars METRO Accelerator в Берлин

Techstars METRO Accelerator

  • Единадесетте компании ще продължат работата си в Берлин през следващите три месеца върху разработките си, предназначени за професионалните МЕТРО клиенти - ресторантьори, хотелиери и кетъринг фирми
  • България успя да класира 4 участници сред 75-те полуфиналисти и участва с общо 25 предложения на стартиращи компании
  • „МЕТРО Кеш енд Кери България ще предложи партньорство на най-добрите български проекти.“, каза Вероника Пунчева, управляващ директор на компанията.


На 12 октомври Techstars METRO Accelerator обяви 11-те стартиращи фирми от 5 държави, които ще продължат участието си в програмата на акселератора в German Tech Entrepreneurship Center в Берлин. В продължение на 3 месеца те ще се възползват от целенасочена подкрепа на  опитни наставници, а също така и от финансова инвестиция, за да разширят бизнеса си в международен план. Първият в света акселератор в подкрепа на хотелиерския и ресторантьорския бизнес бе създаден от МЕТРО, съвместно с партньорите му Techstars и рекламна агенция R / GA, за да насърчава развитието на иновативни решения за тази индустрия.

Единадесет са startup компаниите, които достигнаха да финала на програмата. Сред тях са фирми които произвеждат софтуерни решения и приложения за ресторантьори,  доставчици и хотелиери, като www.1001menus.com, Flowtify или Wynd; пътувания и ресторантьорски услуги, като Lunchio или Journy; онлайн магазини като Gastrozentrale.de. Компаниите финалисти са базирани в САЩ, Франция, Естония, Австрия и Германия.

"Качеството на стартиращи фирми е впечатляващо", каза Олаф Кох, Главен изпълнителен директор на МЕТРО ГРУП. "Екипите им имат достъп до наставничество, техническа помощ, помощ при фирменото планиране, секторна експертиза, както и финансова подкрепа." Според Олаф Кох, дигитализацията на бизнеса в гостоприемството е от голямо значение. „Акселераторът е катализатор за създаване на добавена стойност. Нашите клиенти в сектора на гостоприемството могат да се възползват от много нови дигитални решения. Акселераторът ни помогна да открием отлични бизнес концепции. Сега ще се постараем да ги развием, за да бъдат още по-успешни. Това е още една логична стъпка, която правим в мисията си да бъдем „покровители на независимия бизнес“ - едновременно за своите клиенти и за стартап предприемачите. МЕТРО вижда огромен потенциал за дигиталните решения в хоспиталити сектора в Европа. Затова и развихме тази програма с  Techstars and R/GA.”

Няколкостотин стартиращи фирми от 20 държави изпратиха своите предложения до акселератора на МЕТРО. Членовете на журито, включващо експерти от индустрията, селектираха финалистите на база на единни критерии, а също така и от гледна точка на техния опит и познания. През следващите три месеца 11-те компании ще доразвиват своите решения и накрая ще представят своите разработки пред потенциални инвеститори на специален "Demo Day", в края на януари 2016 г.

"МЕТРО демонстрира, че е истински лидер в индустрията, което допринесе за големия интерес на стартиращите фирми към програмата. Начинът, по който компанията подаде ръка и отвори вратите си за стартапите, е демонстрация на истинско лидерство.“, каза Дейвид Браун, Управляващ съдружник и  съосновател на Techstars.

Александър Зумдиек, директор на Techstars METRO Accelerator, разказа за трудния процес на подбор: "Ние трябваше да отсеем най-добрите стартапи от стотици приложения. Не беше лесно, тъй като качеството на изпратените разработки беше наистина много високо. Трябваше да ги гледаме от най-различни ъгли, за да намерим най-обещаващите модели, които да осигурят на основните ни клиенти, независимите предприемачи, нови продукти и услуги, както и да ги направят по-конкурентоспособни. "

Роб Джонсън, който ръководи Techstars METRO Accelerator заедно с Александър Зумдиек, оценява големият потенциал за развитие: "Нашата програма е първия акселератор в света, който цели да пренесе дигиталната революция в сферата на хотелиерство и ресторантьорство. С нетърпение очакваме работата си със селектираните стартапи през следващите три месеца и ще направим всичко необходимо за техния успех.“

„МЕТРО България ще предложи партньорство на най-добрите български проекти.“, каза Вероника Пунчева, управляващ директор на компанията. „Убедени сме, че с наша помощ те ще намерят своите партньори сред клиентите ни в България. МЕТРО България е компанията, която подава ръка на професионалните си клиенти в областтта на иновациите, за успеха на техния бизнес.“

Двадесет и пет български компании се включиха със свои разработки в Techstars METRO Accelerator. На специално събитие в betahaus, през месец юли Александър Зумдиек представи програмата на акселератора и амбицира българските стартап компании да участват със свои предложения. България се нареди на пето място по брой подадени приложения. България успя да класира 4 компании сред 75-те полуфиналисти.

Повече информация за Techstars METRO Accelerator, можете да намерите в уебсайта на проекта http://www.techstarsmetro.com/ и в неговия блог и бюлетин, за който да се абонирате на адрес http://blog.techstarsmetro.com/ .


Финалистите на Techstars METRO Accelerator:  


Coffee Cloud
•    Основана: в Тарту, Естония, през 2015 г.
•    Основател: Miroslav Kovač, Andreja Kovač  
•    Coffee Cloud предлага разработка на приложение с безжична връзка за еспресо машини, което отчита в реално време, какъв брой чаши са направени и запазва информацията в облак. Всички напитки се таксуват надеждно. В същото време приложението следи работа на машините и информира потребителя, когато се появи необходимост от ремонт или почистване на уреда.
•    www.coffeecloud.co

Flowtify
•    Основана: в Кьолн, Германия през 2015 г.
•    Основател: Daniel Волмър (CEO), Gabriel Schlatter (CTO), Parshin Mortazi (съосновател)
•    Flowtify разработва приложение за таблет за контрол на качеството и HACCP-управление за ресторанти. (НАССР - Анализ на опасностите и контрол на критичните точки). HACCP е концепция за оценка на рисковете, анализ на тяхната честота и сериозност  и служи като превантивна система за защита здравето на потребителите и приложение на санитарните стандарти. Приложението използва електронни чеклисти, документира и архивира действията по запазване на качеството.
•    www.flowtify.de


Gastrozentrale.de
•    Основана в Мюнхен, Германия, през 2014 г.
•    Основател: Moritz Grumbach (CEO)
•    Gastrozentrale.de е B2B онлайн магазин за кухненско обзавеждане и технологии и оборудване за ресторанти и кетъринг. Клиентите, от малки обекти за хранене до големи столови, могат лесно да поръчат онлайн салфетки, промишлени хладилници или външни отоплителни уреди.
•    www.gastrozentrale.de


GroupRaise.com

•    Основана в Хюстън, САЩ, през 2011 г.
•    Основател: Devin Baptiste (CEO), Kevin Valdez (COO), Paul Kwiatkowski (Chief Tenacity Officer), Sean Park (CMO)
•    GroupRaise.com помага за набиране на средства при дарителски проекти. Когато клиенти запазват маса в ресторант, участващ в дарителската акция, процент от сметката отива за дарение, по проект, посочен от клиентите. Ресторантите могат да използват това приложение, за да увеличатт посещаемостта си.
•    www.groupraise.com


Journy
•    Основана в Ню Йорк, САЩ, през 2014 г.
•    Създатели: Susan Ho (CEO), Amy Guo (CTO), Leiti Hsu (Chief Journyist)
•    Потребителите казват, какво искат да посетят или видят в избран от тях град. Системата се допитва до местни експерти и изготвя индивидуален план за пътуване. Пакетът струва 50 долара за град.
•    www.gojourny.com

Lunchio
•    Основана във Витен, Германия, през 2015 г.
•    Основател: Deniz Caglayan (Head of Marketing), Dennis Ortmann (Managing Partner), Jan Christian Saupe (CFO), Sebastian Blautzik (CTO)
•    Lunchio е онлайн сервитьор и гайд за обяд. Потребителите могат да изберат ресторант в своя град, да направят предварителна поръчка и да платят. Когато пристигнат в ресторанта, не се налага да изчакват, а могат да консумират обяда си веднага.
•    www.lunchio.de


Poshpacker
•    Основана във Вашингтон, САЩ, през 2013 г.
•    Създатели: Anna Kojzar (CEO), Tania Cruz (Co-Founder)
•    С помощта на Poshpacker, пътешествениците могат лесно и и на достъпни цени да запазят стаи в арт хотели, хостели или апартаменти в целия свят. Сайтът за резервации се отличава от конкуренцията заради невероятните места, които осигурява за спане като иглу или пещери.
•    www.poshpacker.co


Roomatic

•    Основана в Талин, Естония, през 2014 г.
•    Създатели: Andreas van de Castel (CEO), Arnis Vuškāns (CTO)
•    Roomatic позволява на гостите на хотела да комуникират своите нужди през техните смартфони. Потребителят може да поръча такси или регистрира проблем, както и може да се свърже директно с room service.
•    www.roomatic.net


rublys

•    Основана във Виена, Австрия, през 2013 г.
•    Основател: Manuel Zwittag (CEO)
•    rublys е мобилен маркетингов инструмент за игри на щастието, чрез който компаниите лесно могат да спечелят нови клиенти.  Безплатно, чрез самото приложение, потребителят може да си избере скратч карта на различни компании, да я „изтърка“ и да печели награди.
•    www.rublys.com

Wynd

•    Основана в Париж, Франция, през 2013 г.
•    Създатели: Ismaél Ould (CEO), Arthur Perticoz (CMO)
•    Wynd предлага софтуерен пакет с различни модули за ресторантьори, чрез които те да дигитализират своите ресторанти или кафенета.
•    www.wynd.eu

1001menus
•    Основана в Париж, Франция, през 2010 г.
•    Създатели: Xavier Zeitoun (CEO), Thomas Zeitoun (Key Account Director), Julien Balmont (CTO)
•    1001menus разработва ресторантски софтуер, който помага на ресторантите да създават собствени уебсайтове по бърз и лесен начин, както и да управляват собствените си резервации. В допълнение, чрез системата ресторантьорите могат лесно да информират клиентите си, какво е новото при тях като, например, промени в менюто, чрез собствен електронен бюлетин или приложение за социални медии.
•    www.1001menus.com


Повече информация на www.metrogroup.de/en/







Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев

Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“