Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

"Нарисувай ми усмивка" и "Не бъди дърво! Спаси дърво!" са победителите в кампанията „Звездите на МЕТРО 2015“ с равен брой точки

  • В кампанията се включиха 55 предприемачи, а за техните истории в Интернет гласуваха над 35 000 души 
  • Победителите ще получат финансиране от по 5 000 лева за своите проекти

 

Гласуване на журито определи крайните победители в кампанията „Звездите на МЕТРО 2015“ - с равен брой от 260 точки историите "Не бъди дърво! Спаси дърво!" и "Нарисувай ми усмивка" са победители във второто издание на кампанията. Това са и двамата участници, между 11-те, класирали се за финалния кръг, които ще си разделят наградния фонд от 10 000 лева, определен за победителя в конкурса. На второ място, с 246 точки, се класира и сторията „Ако си дал“, а на трето – „Помощ и храна за самотни майки“ с 215 точки.

„Нарисувай ми усмивка“ е проект на  на сдружение с нестопанска цел „Онкоболни и приятели“  от Бургас, неправителствена организация със статут на социален предприемач, която финансира социалните и здравните си програми с изработка на стоки от текстил - кукли, подвързии за книги, чанти, сувенирни магнити, тениски с апликации и рисунки. Всички модели се разработват от художник и се изработват от жени с група инвалидност от ТЕЛК.

„Не бъди дърво! Спаси дърво!“ е проект, стартирал през 2007 година от варненската агенция за комуникации „Пачуърк“, която събира ненужна хартия за рециклиране, за да финансира засаждането на гора със закупени от тях дръвчета, разположена в местността Черноморец край Варна. 

Конкурсът, на МЕТРО Кеш енд Кери, който се провежда за втора поредна година търси да отличи независими предприемачи от малкия и среден бизнес, които се ангажират с подкрепа на благотворителни каузи и социални проекти в общностите, сред които работят. През 2015 година в кампанията, със свои истории, се включиха 55 предприемачи, а за техните истории в Интернет гласуваха над 35 000 души. На специален уебсайт – www.metro.bg/stars Интернет потребителите можеха да гласуват за всеки споделен разказ, за да определят 10-те финалисти, които, заедно с още един участник, разказал вълнуваща история, но непопаднал в първата десетка, се класираха за втория кръг – вотът на специалното жури състоящо се от представители на бизнеса, медийни и други партьори на МЕТРО Кеш енд Кери.

Гласуването в Интернет приключи на 24 юли, а журито определи крайните победители на 5 август. Освен паричната награда те ще получат специални статуетки „Звездите на МЕТРО“ на официална церемония в МЕТРО България през месец септември, а останалите финалисти ще могат да се възползват от ваучери на стойност от 200 лева за пазаруване в магазините на веригата.

Вестникарска група България ще даде възможност на двамата победители да разкажат за дейността си на страниците на вестник „24 часа“. Още една награда, осигурена от bTV, очаква спечелилите конкурса – специален репортаж в предаването на телевизията -  „Вярваме в доброто“.

МЕТРО Кеш енд Кери реализира няколко специални партньорства и проекта, които допълваха усилията на кампанията по популяризиране на социалните ангажименти на малкия и среден бизнес. МЕТРО бе един от основните партньори на конкурса „Големите малки“, организиран от  Издателска къща „България“ и нейните вестници „24 часа“ и „Труд“, целящ да даде възможност на компании от малкия бизнес да промоцират продуктите и услугите си, които иначе трудно биха се рекламирали в големи печатни издания или новинарски сайтове, заради по-скромния си рекламен бюджет. Заедно с Български дарителски форум МЕТРО България организира поредица от представяния на „Звездите на МЕТРО“ пред местни предприемачи и неправителствени организации в Пловдив и Стара Загора, придружени от дискусии за начините, по които малкия бизнес се ангажира с благотворителност и подкрепя значими за малките общности социални каузи.  

„Звездите на МЕТРО 2015“ е награда за малките фирми с големи сърца, с която МЕТРО Кеш енд Кери България още веднъж подкрепя независимия бизнес у нас.“, казва Вероника Пунчева, управляващ директор на МЕТРО България. „Усилията, енергията и ентусиазмът, които независимите предприемачи влагат в ежедневната си работа, са това, което вдъхновява МЕТРО да бъде техен партньор и да работи в тяхна подкрепа.“

 

Представяме победителите:

 

„Нарисувай ми усмивка“ е проект на  на сдружение с нестопанска цел „Онкоболни и приятели“ Бургас.

 

Сдружението е лицензиран доставчик за предоставяне на социални услуги. Към него работи дневен център с безплатен пакет услуги за членовете му. Сдружението наброява 200 души. Отначало започва да финансира дейноста си с европейски програми, дарения и доброволчество. „Този модел на финансиране е несигурен и ни е трудно да работим. Ето защо участвахме в конкурса на Български център за нестопанско право за най добър бизнес план за социално предприятие.“, казва  Цонка Тодорова, председател на сдружението. „В началото на април стартирахме нашата дейност за изработване на сувенири и кукли от текстил. Разкрихме 7 работни места за онкоболни с решение на ТЕЛК. Социалното ни предприятие се казва „Нарисувай ми усмивка“. Благодарение на ентусиазма, мотивацията и борбения дух на екипа ни, създадохме и изработихме невероятни кукли и сувенири, които са нашите послания, че има живот и след рака.“  Изделията, които социалният предприемач изработва са от текстил - кукли, подвързии за книги, чанти, сувенири магнити, тениски с апликации и рисунки. Всяко изделие е авторско произведение, а дизайнът е предварително разработен от художник. Цените са възможно най-ниски, покриват материали, заплати и консумативи. Със закупуването на тези продукти се подкрепя дейността на дневния център „Онкоболни и приятели“ в Бургас.

 

Не бъди дърво! Спаси дърво!

 

„Не бъди дърво! Спаси дърво!“ е проект, стартирал през 2007 година от варненската агенция за комуникации „Пачуърк“, която събира ненужна хартия за рециклиране, за да финансира засаждането на гора със закупени от тях дръвчета, разположена в местността Черноморец край Варна.  „Решихме да отбележм петата годишнина от създаването на компантията ни, като направим нещо голямо. А голямо за нас означава разтуптяващо сърцето - не грандиозно, не феноменално, а просто значимо. Значимо за теб, за нас, за всички. Защото Човекът е част от Природата“, казва Тодор Сотиров, главен изпълнителен директор на агенция „Пачуърк“.

„Нарекохме кампанията, посветена на нашия рожден ден „Не бъди дърво! Спаси дърво!“. Поканихме всички свои съмишленици - бизнеспартньори, клиенти, приятели, познати и непознати хора да отпразнуват с нас като заедно съберем и предадем хартия за рециклиране. Хартия, която е натрупана в офисите, ненужна, забравена.“

Резултатът е неочаквано добър. Агенцията събира за един ден 5.5 тона хартия. „Заровена в шкафове, изоставена в стари кашони, отлежаваща някъде, хартията прииждаше при нас с камиони и автомобили, в чанти и пакети.“, разказва г-н Борисов. „Бяхме изключително благодарни, защото 1 тон рециклирана хартия спасява 13 дървета! Заедно съхранихме живота на 70 дървета! Точно това си бяхме пожелали за своя рожден ден - да бъде емоционален, смислен и незабравим!“

Няколко месеца по-късно със средствата от предадената за рециклиране над 5.5 тона хартия агенцията  закупува 1000 дръвчета. „Поканихме всички, включили се в кампанията, и задружно ги засадихме в местността Черноморец, близо до Варна. Не търсихме публичност, не искахме прожектори. Денят, в който създадохме нашата гора, ни дари с усещания, които не можем да забравим. Безценни усещания!“, споделят организаторите от „Пачуърк“.

„Всяка година наглеждаме нашата гора. Опитваме се да я пазим, за да расте голяма, зелена, и жива. За да дава живот на нас, децата ни и техните деца. За да ни носи мъдрост, за да ни изпълва с чувство на хармония със света и осмисленост на съществуването ни. Днес, през 2015 година, преживели десетките бизне спредизвикателства на кризи, несгоди и трудности, се подготвяме за следващото издание на „Не бъди дърво! Спаси дърво!“. Чувстваме се още по-готови, по-отговорни, по-зрели. Целта ни е през есента хиляди нови дървета да започнат своето съществуване в името на новите поколения и на нашия общ дом - Земята!“

 

„Звездите на МЕТРО“ и мнението на експертите

"Финалистите в конкурса "Звездите на МЕТРО" демонстрират, че има различни начини всяка фирма (независимо от сфера на дейност, големина и местоположение) да допринася за развитието на обществото.“, коментира Красимира Величкова, изпълнителен директор на Български дарителски форум. Според нея, проектът "Нарисувай ми усмивка!" показва реалната възможност за развитие на социалното предприемачество в страната. „Мисленето извън рамката на стандартните форми - просто бизнес или просто неправителствена организация - носи взаимни ползи за всички страни.“, казва Красимира Величкова.  

„Социалното предприемачество навсякъде по света е бизнес, който освен добавената си стойност за обществото, носи и печалби. Във Франция, Белгия, Финландия приходите от социалното предприемачество формират 3% от БВП през 2014 г,  а на ниво ЕС - процентът е впечатляващ - 10%.“ Според нея другата програма победител - "Не бъди дърво! Спаси дърво!" е пример как добрата идея, съчетана с доброто планиране и прозрачността, са гаранция както за въвличане на повече съмишленици, така и за ефективностт на инициативите на фирмите.

„Мотивирането на предприемачите да разказват за себе си, успехите си и каузите си е изключително важно, защото това със сигурност ще вдъхнови и други да поемат по пътя на отговорния за общността бизнес - мисля, че именно това е най-ценното в програмата на "МЕТРО", казва в заключение госпожа Величкова.


Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев 

Людмил Каравасилев
Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“ 


Не бъди дърво! Спаси дърво!"
"Не бъди дърво! Спаси дърво!"
"Не бъди дърво! Спаси дърво!"
"Не бъди дърво! Спаси дърво!"
"Нарисувай ми усмивка
"Нарисувай ми усмивка
"Нарисувай ми усмивка