Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Магазините на МЕТРО в София и Варна се включват в акцията „Един килограм ДОБРОТА“ на Българска хранителна банка

  • На 28 и 29 май клиентите на магазините в двата града ще могат да даряват закупени от тях дълготрайни хранителни продукти в полза на нуждаещи се 


МЕТРО България ще подкрепи отново кампанията на Българска хранителна банка (БХБ)  „Един килограм ДОБРОТА“, която ще се проведе на на 28 – 29 май  2016 година. Доброволци ще събират дарени от клиентите стоки  в МЕТРО София 1 и 2 и МЕТРО Варна. „Дари килограм доброта за повече детски усмивки“ е девизът на Българска хранителна банка, която цели да осигури дълготрайни хранителни продукти – боб, леща, ориз, макарони и олио на нуждаещи се деца.

Партньорството между МЕТРО и БХБ започна през 2015 г. Само в рамките на 2 дни, по време на последната съвместна компания, в същите магазини бяха събрани над 3300 килограма дълготрайни хранителни продукти по програмата „Неделна раничка“, насочена към подпомагане на 400 деца в ученическа възраст от Северозападна България.

МЕТРО вече подкрепи инициативата на БХБ за намаляване на ДДС върху храните, което би стимулирало производители и търговци да даряват хранителни стоки с изтичащ срок на годност в партньорство с лицензирани оператори като БХБ. Към момента компаниите избират да унищожават храните с животински произход на екарисаж, защото цената за унищожаване за 1 килограм е около 19 - 20 стотинки. Данъкът, който дължат при дарение е 20%. Финансово и икономически е по-изгодно да предпочетат унищожаването пред дарението.

Повече за дейността на Българска хранителна банка можете да намерите в нейната уебстраница http://bgfoodbank.org/.

Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg

Людмил Каравасилев

Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“ 



„Един килограм ДОБРОТА“