Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Стартира второто издание на METRO Accelerator

  • Startups от целия свят, предлагащи решения за дигитализацията на ХоРеКа бизнеса могат да кандидатстват от днес до 20 юни онлайн на  www.metroaccelerator.com
  • Десет от тях ще бъдат финансирани с 120 000 евро и ще получат менторска и експертна подкрепа от страна на МЕТРО  и Techstars
  • От 12 септември първият в света foodtech акселератор отново отваря врати за финалистите в Берлин
  • Над 20 български участници представиха свои проекти през 2015 година, а 4 от тях достигнаха до полуфинала. „Ще окажем експертна подкрепа на българските кандидати, с надеждата, че тази година вече ще имаме представител сред финалистите.“, казва Вероника Пунчева, Управляващ директор на МЕТРО България.

МЕТРО стартира второто издание на своя глобален  акселератор за иновации в хранителния и хотелиерски бизнес със състезание, в което startup компании от цял свят ще могат да представят свои дигитални решения в подкрепа на ХоРеКа сектора, за да станат един от 10-те участници в 3-месечната тренинг програма в Берлин и получат финансиране от 120 000 евро в подкрепа на своите идеи. Апликациите се приемат онлайн, на адрес www.metroaccelerator.com,   до 20 юни. Както и през 2015 година партньор на МЕТРО Акселератора ще бъде световната предприемаческа мрежа Techstars.

“Големият успех на първото издание, с 11 startup участници от целия свят, ни амбицира да направим възможностите за дигитализация на хранителния и хотелиерски бизнес по-достъпни за нашите клиенти от ХоРеКа сектора. Убеден съм, че дигиталните бизнес модели и услуги ще играят все по-значима роля за тяхното развитие.“, каза Олаф Кох, Председател на Борда на директорите на METRO AG. „Все повече startup компании идват при нас със свои иновативни идеи. С продължението на МЕТРО Акселератора  ние им предлагаме възможността директно да тестват и предложат тези идеи на пазара. МЕТРО ще им осигури свои водещи експерти в  търговията на едро и хранителния бизнес, както и достъп до огромната си клиентска база и контакти, каквито те  трудно биха получили на друго място.“

До 20 юни програмата на МЕТРО е отворена за кандидатстване ноносъздадени компании компании от целия свят, които могат да направят своите апликации на английски език през сайта на акселератора www.metroaccelerator.com.  Кандидатите трябва да попълнят въпросник, както и при желание да прикачат свое видео. Експертно жури от инвеститори и ментори ще селектира 10-те най-обещаващи идеи. Програмата на Акселератора ще стратира на 12 септември в Берлин.  След тримесечна подготовка с повече от 100 ментори, startup компаниите ще могат да презентират своите идеи на специален Демо ден в Берлин през месец декември 2016 г.  

„Потенциалът на този все още неразвит напълно сегмент от иновативни предприемачи е много голям, а пазарът за дигитални решения в сегмента на хранителния, ресторантьорски и хотелски бизнес расте с бързи темпове.“, каза Александър Зумдиек , Изпълнителен директор на МЕТРО Акселератора. “По време на първото издание на Акселератора получихме няколкостотин интересни предложения - много повече отколкото очаквахме. Сега със сигурност няма да са по-малко.“

МЕТРО отново си поставя за цел да търси иновативни предложения, които да донесат добавена стойност за неговите професионални клиенти от хотелския, ресторантьорски и кетъринг бизнес. Това могат да бъдат иновативни решения и технологични разработки, чрез които хотелиерският и ресторантьорски бизнес да работят по-ефективно, да управляват по-успешно ресурсите си и да предлагат по-високо качество на своите клиенти. Разработките могат да предлагат решения за управление на хотели, ресторанти и кетъринг компании, възможности за управление на логистика, доставки и складови наличности, постъпване на поръчки и плащания, работа с клиентски бази данни, маркетингови и промоционални решения, b2b решения, по-широко приложение на дигитални и мобилни технологии в индустрията за гостоприемство.

Над 20 български участници представиха свои проекти през 2015 година, а 4 от тях достигнаха до полуфинала. „Ще окажем експертна подкрепа на новите български кандидати, с надеждата, че тази година вече ще имаме представител сред финалистите.“, казва Вероника Пунчева, Управляващ директор на МЕТРО България.

Представители на новосъздадени компании в различен стадий на развитие и от всички точки на света могат свободно да кандидатстват, като възрастта на участниците и юридическите лица или структури, които те представляват нямат значение при кандидатстването. Важното е, startup екипът да може пълноценно да се включи, на място, в Берлин по време на 3-месечната подготовка, която ще се проведе изцяло на английски език,  от средата на септември 2016 г.

Като основент партньор Techstars ще продължи да подкрепя startup компаниите, част от МЕТРО Акселератора през следващите 3 години. “След успешното завършване на първата програма, ние с удоволствие продължаваме съвместната работа с МЕТРО в този startup сегмент.“ , казва Йенс Лапински, изпълнителен директор на МЕТРО Акселератора от страна на Techstars.  “Като една от най-големите startup екосистеми в света, Techstars се включва отново в проекта чрез своята мрежа от над 3 000 доказани ментори, инвеститори и членове на startup общността. До тои момент сме инвестирали в над 1 000 новосъздадени компании. Човек остава член на Techstars мрежата за цял живот, не само за времето на програмата.”

  • За повече информация по програмата вижте на www.metroaccelerator.com  или  в Twitter на @MetroAccel.


Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg

Людмил Каравасилев

Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“