Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

52 вида 100% чист български мед вече в МЕТРО

  • Български производители на мед, плодове и зеленчуци, млечни и месни изделия, вино и крафт бира представиха своята продукция в МЕТРО

 

  • “МЕТРО е доверен партньор на българския бизнес вече 19 години. Ние работим с над 1080 доставчици на хранителни продукти, от които 615 са български производители!“, каза Атила Йенисен при откриването на събитието в МЕТРО. „Още над 300 български фермери работят с компанията по програмата „Отгледано с грижа в България“.

 

МЕТРО България вече предлага асортимент от 58 артикула 100% чист мед, от които 52 български, в своите магазини. Компанията представи част от своите доставчици на мед, по време на съвместно събитие „Аз подкрепям българските производители! Подкрепи ги и ти!“, част от кампанията на Министерството на земеделието, храните и горите в МЕТРО София.

В новия асортимент присъстват 13 разновидности на монофлорен мед, от които 4 вида акация, 1 от кориандър, 1 от лавандула, 4 от липа, 2 вида манов мед и 1 мента, както и над 30 артикула полифлорен мед. Министър Румен Порожанов и Атила Йенисен, Главен изпълнителен директор на компанията, имаха възможността първи да опитат от предложеното разнообразие.

МЕТРО си поставя за цел да покаже цялото разнообразие на меда, в зависимост от произхода му, както и да разкрие и разнообразието от неговата обработка – с 5 вида кремообразен мед, мед под формата на пита, пчелно млечице, както и суров мед, преди термична обработка с цел хомогенизиране, който в максимална степен се доближава до истинските здравословни свойства на продукта. Мед с роза, шоколад, канела, горски букет, допълват разнообразието на специалния щанд на МЕТРО в магазина на компанията.

МЕТРО ще гарантира произхода и качеството на предложеното на рафта разнообразие, за да бъде сигурно, че избраният от клиентите мед е без антибиотици, не е смес между български и вносен или че има добавена глюкоза или фруктоза. „За да постигнем това, започнахме работа директно с българските производители – не само от по-големите, но и с местни пчелари, при които със сигурност можем да гарантираме не само произход, а и използването на дадена култура, за да гарантираме чистота и съдържание.“, казва Георги Гърневски, ръководител на програмата „Отгледано с грижа в България“ на компанията. МЕТРО планира да изследва поне 2 пъти годишно доставения от производителите мед, както и да гарантира автентичността му в специализирана германска лаборатория. Към момента МЕТРО работи с 10 български партньори, от които нови са 5. В кратки срокове се очаква броят на българските доставчици на мед да се увеличи.

Програмата „Аз подкрепям българските производители! Подкрепи ги и ти!“ на Министерство на земеделието, храните и горите събра в МЕТРО София партньори ни на компанията – доставчици на български храни и напитки. Освен 7-те доставчици на български мед под покрива на магазина свои продукти представиха мандра Пастир, ферма Войнов, винарна Орбелия, както и производителите на крафт бира – Ромбус и Бирен парк Хилс ООД.

Изключително атрактивно бе представянето на земеделският производител от Петрич Красимир Учителски, който с удоволствие представи своето „българско суши“ – резен розов домат, увит в листо от крехка зелена салата, гарнирани с бяло българско фермерско сирене. Красимир Учителски е един от фермерите, които целогодишно доставят български земеделски продукти по програмата „Отгледано с грижа в България“, стартирала през 2017 г. Днес тя включва над 200 български земеделци, предлагащи асортимент от близо 400 плодове и зеленчуци, доставяни директно от полето в 11-те магазина на МЕТРО в цялата страна. Още 100 са фермерите производители на месо и месни изделия, които доставят своя продукция по същата програма. Тя превърна МЕТРО в посредник между местните земеделски производители и професионалните му клиенти от хотелския и ресторантьорски бизнес.

Флагманът на земеделските продукти остава българският розов селски домат, от който МЕТРО вече изнася за Австрия, Германия и Великобритания. Компанията чества вече втора поредна година уникалния български продукт с Фестивала на розовия домат, организиран през септември в град София.

Над 20 артикула млечни продукти, произведени от малки ферми, само от българско мляко и отговарящи на българския държавен стандарт, бяха добавени към „Отгледано с грижа в България“ по време на представянето на обновения млечен асортимент на компанията през октомври 2018 г. Мандрите „Пастир“ и „Лесидрен“, селектирани от компанията в проекта „Бъдеще за автентичните млечни продукти“, са национален доставчик на МЕТРО.

Сред винения асортимент на МЕТРО, състоящ се от над 1 100 червени и бели вина, българските вина са около 840 вида. В бирения асортимент на компанията присъстват 29 отделни вида българско пиво, а в БИО отделите на МЕТРО само артикулите на собствената марка BIO Fine Life на МЕТРО, доставени от български производители, надхвърлят 120.

“МЕТРО е доверен партньор на българския бизнес вече 19 години. Ние работим с над 1080 доставчици на хранителни продукти, от които 615 са български производители! Още над 300 български фермери работят с компанията по програмата „Отгледано с грижа в България“., каза Атила Йенисен при откриването на събитието в МЕТРО. „Ние подкрепяме кампанията на министър Порожанов и ще се радваме и ако колегите от нашия бизнес също я подкрепят. Ако ние се конкурираме помежду си, за да подкрепяме местните производители и фермери, това ще бъде най-добрата конкуренция в полза на България“.

Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев 

Людмил Каравасилев
Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“