Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Гурме кулинарен конкурс, посветен на МЕТРО Ден на предприемача

Гурме кулинарен конкурс, посветен на МЕТРО Ден на предприемача

Готвачите на ресторант The View спечелиха конкурса на МЕТРО, посветен на Деня на Предприемача

  • Изследване на МЕТРО сред 10 000 души в 10 държави показва, че независимите предприемачи се нуждаят от повече видимост и позициониране в социалните медии и онлайн на локалните пазари

 

Готвачите на ресторант The View са победителите в кулинарното състезание по приготвяне на гурме меню с български розов селски домат и овчи кашкавал, организирано от МЕТРО България по случай Деня на предприемача. Те спечелиха с основно ястие сотиран октопод върху лимец в биск от скариди и български розови домати, пюре от артишок, лайм, прах от дехидратирани маслини и скарлет крес, и с десерт – маслен тарт, крем забайон с български овчи кашкавал, мармалад от домати и пресни малини. Шеф Юри Велев, Главен готвач на МЕТРО Академия, връчи наградите на победителите – грамота и ваучери за пазаруване в магазините на МЕТРО на стойност от 500 лева.

МЕТРО утвърди Деня на предприемача като ежегодно глобално събитие, което се провежда  всеки втори вторник от месец октомври, в знак на уважение към над 21 милиона клиенти от малкия и среден бизнес, в 25 държави по целия свят! В България клиентите на компанията са над 400 000 – представители на хотелския и ресторантски бизнес, малки търговци и фирми.

По случай тазгодишния Ден на Предприемача - 9 октомври, МЕТРО осъществи за втори път свое международно проучване, посветено на независимия бизнес на 10 големи пазара в Европа и Азия. Целта на проучването, осъществено с 10 000 души, сред които и 1500 собственици на малък бизнес да провери какво мислят потребителите по целия свят за независимия бизнес; как правителството може да оказва подкрепа на предприемачите и какво още е необходимо за техния успех.

Един от основните изводи от проучването е, че независимият бизнес е уважаван от общността. Според 42% от всички интервюирани, независимите предприятия имат ценен принос за местната икономика. За сравнение, едва 12% от респондентите заявяват същото за по-големи компании. Също така, 39% от потребителите считат, че независимият бизнес е важен за разнообразието в предлагането в района, в който живеят.

Проучването установява, че потребителите дават своята оценка за независимия бизнес, включително чрез клиентското си поведение - 33% от потребителите предпочитат да пазаруват от независими бизнеси или почти три пъти повече от тези, които предпочитат по-големи фирми (12%). Те правят това по различни причини – за да покажат подкрепа на своята местна общност (37%), защото оценяват по-доброто качество на предложенията от независимия бизнес (36%) или защото искат да купуват от хора, които познават лично (32%).

Проучването потвърждава очакванията, че потребителите подкрепят независимия бизнес. За съжаление обаче, 63% от участващите в проучването срещат трудности при търсене на информация за независимият бизнес. Това отчасти се дължи и на начина, по който малкия бизнес се позиционира публично - 75% от потребителите заявяват, че не откриват реклама на независимия бизнес.  Две трети от участващите в изследването твърдят, че малките предприемачи нямат и добре изразено онлайн присъствие. Изследването показва, че по-малко от половината собственици на бизнеси имат присъствие в социалните медии (46%), а само 42% имат собствен уебсайт. 

„Проучването потвърждава това, което виждаме и ние самите.“, казва Иво Иванов, управител на магазин МЕТРО София Люлин. „Нашите клиенти, независими предприемачи, имат своето запазено място в техните квартали, в местната общност и местната икономика. Хората се доверяват на качеството на стоките и услугите на хората, които познават. Ето защо отбелязваме и 9 октомври – Деня на Предприемача. За нас това е събитие, чрез което ние се стремим да привлечем повече клиенти за партньорите ни от независимия бизнес, показвайки нагледно нашия стремеж да бъдем покровители на независимият бизнес“.

Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев 

Людмил Каравасилев
Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“ 



Гурме кулинарен конкурс, посветен на МЕТРО Ден на предприемача