МЕТРО България ще отдели 5% от непромоционалните продажби на продуктите си от собствена марка METRO Professional за периода 1 – 31 май в подкрепа на българското участие в европейските финали на най-престижното състезание за професионални готвачи Bocuse d’Or.
Компанията ще осигури всичко необходимо за подготовката на победителя в българскя финал на Bocuse d’Or - Никола Николов и неговия екип - Христо Фильов от екипа на хотел Маринела София и треньорът му – Веселин Калев, главен готвач на хотел Рила в Боровец.
Никола Николов е на 34 години и вече има 17 години професионален опит. В момента шеф Николов работи в Restaurant de l’Hotel de Ville в Женева, Швейцария. Националната квалификация Bocuse d’Or България, която той спечели, се организира на всеки две години от Българска асоциация на професионалните готвачи и МЕТРО, в рамките на изложението за храни СИХРЕ. За Никола, като всеки конкурс, Bocuse d’Or е едновременно изпит и предизвикателство, но и възможност да научи много.
МЕТРО България ще достави в България хранителните продукти, с които ще се готвят ястията по време на европейските финали в Торино, за да обезпечи тренировките на отбора в модерната си база, в своята кулинарна МЕТРО Академия. Впоследствие МЕТРО ще транспортира до Торино екипировката и кулинарните артикули, с които шеф Николов и отборът му ще се представят в Италия. С националните ни представители ще пътува и голяма агитка от професионални готвачи и фенове, за чийто транспорт и настаняване МЕТРО също ще се погрижи.
Състезанието открива пътя на българския кулинарен талант към световната сцена. Според шеф Андре Токев, президент на Bocuse d’Or България, победата в подобно състезание е трамплин в професионалното развитие и съпътства победителя цял живот. Bocuse d’Or е най-престижният конкурс за висша кулинария в света, основан през 1987 от прочутия френски шеф-готвач Пол Бокюз. При провеждането му се прилагат принципите на големите спортни събития, за да се създаде грандиозно шоу с акцент върху готвенето и готвачите.
Домакин на европейските Bocuse d’Or финали ще бъде град Торино, Италия, където от 10 до 12 юни, в рамките на Gourmet Expoforum 2018, ще се проведе и европейската квалификация за Coupe du Monde de la Patisserie, световното първенство по сладкарство, за който пътува и един от най-добрите ни сладкари Алекс Иванчев, също с подкрепата на МЕТРО България.
Новата марка METRO Professional предлага професионални решения за кухнята и хотела и осигурява богат набор от готварски аксесоари, кухненски уреди и хотелски принадлежности за професионалните шеф готвачи. Средствата, събрани от продажбите на METRO Professional, ще осигурят възможност за добра подготовка и обезпечаване на българския отбор в борбата с претендентите от още 19 европейски държави на 11 и 12 юни в Торино. 10 от тях ще се класират за световния финал в Лион през 2019 г.
Задачата на участниците в надпреварата Bocuse d’Or е да приготвят предястие и основно ястие от висшата кухня с множество сложни елементи точно за 5 часа и 35 минути, по строго определен регламент и на базата на зададени предварително основни продукти. От особена важност, наред с вкуса, са визията и изработката на ястията.
МЕТРО обяви официално своята подкрепа по време на проведената в Пловдив на 20 и 21 април11-та Национална Кулинарна купа на България, на която бе основен спонсор. По времена провеждането й компанията отново акцентира на своите два собствени професионални бранда – METRO Professional и METRO Chef.
Повече за продуктите METRO Professional и METRO Chef можете да научите тук.