Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Отвъд месото – вкусът в бъдеще време!

Отвъд месото – вкусът в бъдеще време!

Бъргърите и наденичките на Бионд Мийт, предлагани от МЕТРО, са апетитна алтернатива за изхранването на планетата

Искате ли да опитате това, което Леонадрдо ди Каприо, Бил Гейтс и създателите на Twitter Евън Уилямс и Биз Стоун предпочитат на своята трапеза? Тогава проверете в Интернет за бургерите и наденичките на Бионд Мийт – американската компания, която от 2009 година успешно създава растителна алтернатива на месото, използвайки белтъчини, извлечени от граховото зърно.

Без соя, без глутен и без GMO, но за сметка на това с богато съдържание на протеини, повече от колкото бихте намерили в кюфтето на един бургер от телешко месо. Това, което основателят на компанията Итън Браун си е поставил за цел - да създаде продукти, които не отстъпват по вкус и качество на месните, но съдържащи по-малко холестерол, произведени с по-малко вода, при ограничена консумация на електроенергия за тяхното производството и по-малко емисии въглероден диоксид , изглежда постигнато.

Защитниците на околната среда днес могат да се наслаждават на бургери и наденички, при чието създаване, в сравнение с конвенционалното отглеждане на животни и месопреработка, е използвана 99% по-малко вода, 46% по-ниска консумация на електричество, 93% по-малко обработваеми площи, при 90% по-ниски нива на парникови емисии.

Без да изглежда като панацея за екологичното бъдеще на Земята, продуктите на Бионд Мийт очертават една от възможните перспективи пред решаване на проблемите с изхранване на човечеството. „Спешно се нуждаем от алтернативи на животинските протеини от фермерското земеделие, за да намалим високите изисквания за ресурси.“, казва Фабио Зимсен, изпълнителен директор на NX-Food, дъщерната компания на германския търговец на едро METRO, която търси, разработва и налага алтернативни храни на потребителския пазар. „Ето защо продуктите на Бионд Мийт отразяват духа на времето и ни помагат да оптимизираме съществуващата хранителна система.“ NX-Food и METRO гледат напред и планират все повече и по-устойчиви продукти подобни на Бионд Мийт в своя асортимент. Наденичките и бъргърите Бионд Мийт са част от продуктовата гама на METRO Германия от края на 2018 година, а от този август са вече и на рафтовете на компанията в България. Така МЕТРО става първата компания, която започва да предлага революционните продукти на американския startup на българския пазар.

И докато спасението на планетата изглежда се движи по план, дали вкусът, с който българските любителите на барбекю и хамбургери са свикнали ще остане непроменен? Отговорът идва от кухнята на МЕТРО Академия, в която главният й готвач, шеф Юри Велев, е готвил многократно с продуктите на Бионд Мийт преди те да влязат в магазините на компанията. „С Бионд Мийт можете да приготвите на барбекю бурургери и наденички, по същия начин, по който бихте го направили с любимите си телешки продукти. Кюфтето за хамбургер е също толкова сочно и вкусно, колкото и това, приготвено от мляно телешко месо.“, казва шеф Велев. „Неслучайно продуктите на Бионд Мийт се намират на нашите щандове в съседство с тези, приготвени от кайма.“ На главния готвач на МЕТРО Академия може да се вярва – доказан любител и майстор на месни блюда, той смята, че вкусът на граховото кюфте не отстъпва на телешкия му еквивалент. Ако искате сами да опитате и решите да добавите продуктите на Бионд Мийт към менюто си, както и да се запознаете с отбрани рецепти, вижте повече тук!

 

Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев 

Людмил Каравасилев
Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“ 




„Спешно се нуждаем от алтернативи на животинските протеини от фермерското земеделие, за да намалим високите изисквания за ресурси.“, казва Фабио Зимсен, изпълнителен директор на NX-Food.

„Кюфтето за хамбургер е също толкова сочно и вкусно, колкото и това, приготвено от мляно телешко месо.“, казва шеф Велев, главен готвач на МЕТРО Академия