Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

На линия за теб и твоя бизнес

 На линия за теб и твоя бизнес

Важно за бизнеса

Пандемията от коронавирус има силен ефект върху цялото общество, но едни от най-силно повлияните сфери на бизнеса са ресторантьорството и туризмът. Като партньор на професионалисти основно от този бизнес, ето някои препоръки от нас:

•    Вземете всички необходими мерки за предпазване на клиентите и служителите си – осигурете лични предпазни средства на всички служители, избягвайте струпването на хора, реорганизирайте работата така, че да се спазва по-голяма дистанция между тях и т.н. Почиствайте и дезинфекцирайте редовно всички зони, санитарни помещения, контактни точки и повърхности. Насочете се към безкешово разплащане.

•    Обмислете варианти как да реорганизирате работата в условията на пандемията - ако имате ресторант, помислете за преминаване към доставки и адаптирайте менюто си. Дали сами да организирате доставката или да се обърнете към посредник, в кои райони ще оперирате, без да компрометирате предлаганото качество до момента, разполагате ли с еднократна посуда за доставки, как ще обезопасите храната и служителите си – всички тези са важни въпроси, които не бива да отлагате.

Ако организирате събития, помислете дали не можете да ги проведете онлайн – под формата лайв видео в социалните мрежи или пък на уебинар, зависи от самото събитие.

•    Уведомявайте клиентите си проактивно и своевременно за всякакви промени, свързани с работата на обектите ви – работно време, промяна на начина на работа, както и за мерките, които сте предприели. Използвайте уебсайта си, социалните мрежи, локациите в Google My Business, нюзлетър, директни съобщения – всякакви канали, за които имате разрешение за контакт с клиентите си. Много е важно те да разберат как продължавате да работите и че сте взели предвид всички официални препоръки за безопасност и хигиена.

•    Преразгледайте маркетинговия план и комуникацията си за следващите месеци – възможно е да има неподходящи за ситуацията промоционални активности, които ще трябва да отложите. В такива ситуации на първо място сме хора и тонът на всеки бранд, независимо колко голям е той, е редно да е съобразен с това. Това е времето, в което клиентите ви имат много въпроси и всички те са от първостепенна важност за тях, впрочем и за вас, за да не ги изгубите. Направете си файл с най-често задаваните въпроси, имайте готовност да реагирате по всяко време, заложите на ясна и прозрачна комуникация с клиентите си, особено при въпроси за поръчки, доставки, забавяне – не създавайте нереалистични очаквания. Клиентите трябва да са сигурни, че могат да разчитат на вас.

•    Помислете и за след това – как ще продължите, когато всичко това приключи. Бъдете гъвкави и имайте готовност да се върнете „в играта“, защото хората с нетърпение чакат да се върнат към обичайния си начин на живот. Помислете за бъдещите си маркетингови активности. Сега е моментът да направите освежаване на мястото, всички онези видеа и снимки или друго интересно съдържание, за което все не ви остава време. Защото хората са онлайн и имат възможност и нагласа да го видят. Особено важно за хотелите би било да се насочат усилията си към промоционални предложения за следващите месеци с опция за резервация сега и отложено плащане. Това създава успокоение и положителна нагласа в клиента за бъдещето.

•    Информирайте се редовно за всички новости, наредби и закони, които засягат бизнеса ви.

Ето някои официални източници:

Единен информационен портал за COVID-19
Световна здравна организация
Министерство на здравeопазването
Министерство на икономиката
Министерство на труда и социалната политика
Българска банка за развитие
Министерство на вътрешните работи
Министерски съвет
Народно събрание на РБ
Държавен вестник

•    Една от възможностите, предоставена от държавата, е кандидатстването за подкрепа по схемата „60/40“.
Каква е нормативната уредба? Кой и как може да кандидатства за държавна подкрепа? Какъв е размерът на компенсацията и как се изплаща? Каква е процедурата и какви са документите, които трябва да бъдат подготвени?
Отговор на тези въпроси можете да намерите в документа, подготвен от екипа на Правна дирекция на МЕТРО.

Как да кандидатствате за държавна помощ по схемата "60/40"
   
И не забравяйте, че можете да разчитате на нас – със стокови наличности, доставки, гъвкави възможности за разплащане или съдействие от нашите клиентски мениджъри.

Вижте още:

Мерки в защита срещу COVID-19

Актуално работно време на магазини МЕТРО

Свържете се с нас