Отгледано с грижа в България

През 2017 година МЕТРО даде начало на програмата си „Отгледано с грижа в България“, с която да скъси пътя на автентичните български земеделски продукти от полето до чинията, за да осигури на своите клиенти винаги пресни и вкусни плодове и зеленчуци, отгледани и доставени от български фермери. Няколко години по-късно, партньорството на МЕТРО с българските производители гарантира справедливи цени за тяхната продукция и елеминира посредниците прекупвачи, подкрепяйки устойчивото икономическо развитие на местните фермерски общности. 

Продуктите, отгледани с грижа в България

Днес асортиментът на „Отгледано с грижа в България“ от плодове и зеленчуци включва множество локални артикули, доставяни от над 100 малки земеделски производители директно до 11-те магазина на компанията в цялата страна. Реализираният обем на български плодове и зеленчуци през последните години непрекъснато нараства, а асортиментът включва автентични български сортове домати, краставици, лук, чушки, зеле и много други. Изобилието от местни плодове е също толкова впечатляващо. За последните 3 години МЕТРО разви и добави към "Отгледано с грижа в България" асортимент от млечни продукти, месо и мед. С тях асортиментът на програмата включва повече от 430 хранителни продукта, произведени от над 300 земеделски стопани и малки хранителни предприятия.

Запазването и налагането на автентичните български селскостопански продукти в ресторантите и на семейната трапеза на българските семейства, е една от основните цели на „Отгледано с грижа в България“. МЕТРО успя да представи на своите клиенти розовите селски домати, незаменими в приготовлението на емблематичната за България шопска салата, фермерски сирена и млечни продукти от различни региони на страната и произведено във български ферми агнешко и говеждо месо. 

ПОВЕЧЕ ЗА ПРОГРАМАТА

Отгледано с грижа в България

От полето до най-близкия магазин

Именно българските ресторанти, основен клиент на МЕТРО България, се възползваха от уникалното качество на българските земеделски продукти, предлагани в магазините на компанията. Днес близо 6000 български ресторанта могат да се възползват от уникалната оферта на МЕТРО за плодове и зеленчуци, даваща им възможност да посрещнат очакванията на клиентите си за качествена и вкусна българска храна. 

Уникалното в „Отгледано с грижа в България“ е доставката на продукцията директно от полето до най-близкия магазин в рамките на 24 часа. Нашата стока пристига свежа и прясна, защото от брането до излагането на щанда в магазина са изминали само няколко часа. Превърнахме се в свързващо звено между локалните производители на български плодове и зеленчуци и нашите професионални клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес. Затова можем да предложим в асортимента си продукти, които имат много кратък живот, но пък предлагат незаменим вкус – например селския розов домат или супер-ароматния български пъпеш.

Отгледано с грижа в България

Началото на революцията

Програмата стартира ефективно през 2017 година и става известна в корпоративния сленг на МЕТРО България като F&V Revolution. Подготовката за революцията обаче започва от есента на 2016 година. 

Отгледано с грижа в България

Не просто домат

МЕТРО България не предлага просто продукти, а грижливо обмислен асортимент от решения за успеха на техния бизнес. „Плодовете и зеленчуците, които предлагаме са от конкретен сорт и вид, за да посрещнат всяка кулинарна необходимост.

Ние продаваме не просто домат. Ние предлагаме един вид домат за салата, друг вид домат за сос, трети вид домат за пица, четвърти вид домат за декорация, пети вид домат за готвене, шести вид домат за барбекю, седми вид домат за консервиране, специален домат с автентичен български вкус. При подготовката на асортимента търсим онези уникални продукти, които ще придадат специфичност и различност в бизнеса на нашите клиенти и ще ги доближат до автентичния вкус на традиционната българска кухня.

Отгледано с грижа в България

Пресечната точка между експерти, производители и бизнеса

„МЕТРО винаги са ми помагали и са били едни прекрасни партньори за мен и всички мои колеги - ресторантьори и хотелиери. „Отгледано с грижа в България“ е инициатива, която допринася за нашия успех.“, казва Андрей Стоилов, от Българската асоциация на професионалните готвачи и главен готвач на хотел „Маринела“ в София. „Качеството и вкусът на местната продукция наистина правят разлика в кухнята и на масата в ресторанта. Ето защо предпочитам да работя с български продукти и знам, че мога да разчитам на МЕТРО за това.“.

„Инициативата на МЕТРО съвпада с политика на Министерство на земеделието и храните за установяване на диалог между представителите на модерната търговия и фермерската общност. „Отгледано с грижа в България“ осигурява достъп за продукцията на регионалните производители до рафтовете на големите търговските вериги. По този начин се гарантира сигурност на земеделците за реализацията на техните продукти.“, казва Слави Кралев, директор на Дирекция „Пазарни мерки и организации на производители“.

Отгледано с грижа в България

„МЕТРО е един добър партньор, даващ възможност на всички земеделски производители да реализират своята продукция. Нашият институт оказва съдействие на фермерите от програмата „Отгледано с грижа в България“, като им предлага сортове, които са с добри качества, добри добиви и устойчивост на болести.“, казва доцент Даниела Ганева, директор на научния институт. „Благодарение на общата ни програма клиентите на компанията могат да опитат вкуса както на старите, така и на новите български сортове зеленчукови култури“. Според доцент Ганева благодарение на програмата на МЕТРО традиционните български сортове, с добри вкусови качества, отново се връщат по българските полета. 
Променяйки своя бизнес модел в плодовете и зеленчуците, МЕТРО подкрепя устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и допринася за растежа на местната икономика.

Отгледано с грижа в България

А Красимир Учителски, фермер от Петричко е впечатлен, че е успял да се свърже и намери пазар за своите зелени салати и розови домати само с едно писмо през интернет и едно телефонно обаждане. 
През 2018 година МЕТРО България доразви програмата си „Отгледано с грижа в България“, като стартира инициативата „Грозни, но вкусни“, за даде втори шанс на несъвършените плодове и зеленчуци, които не покриват козметичните стандарти за размер, цвят и форма, но са вкусни и напълно безопасни, да намерят своя пазар. Всяка година фермерите в България не успяват да реализират 20% от производството на плодове и зеленчуци, поради "козметичните" стандарти за качество. Около 1/3 от определени храни в света се изхвърлят, докато 1 милиард от 7 милиарда души по света гладуват. В Европейския съюз 9.1 милиона тона храна се губи по време на производството и 25% от пресните продукти се изхвърлят, поради несъвършенства или козметични щети.

Автентични български храни

Автентични български храни

МЕТРО изгражда директно партньорство с регионални производители на автентични български храни, с което гарантира на клиентите си голямо многообразие, високо качество и отличен вкус!

Знакът „МЕТРО – Автентичен продукт“ ще ви отвежда все по-често до различни части на България, където малки земеделски производители съживяват отколешни местни традиции и отглеждат продукти, които само българската земя може да роди.