Наемане на персонал и роли в ресторанта
Едно от най-важните неща, които трябва да вземеш предвид при откриването на ресторант, е екипът. Добре работещият ресторант не е работа за един човек. Това е екипно усилие. В този раздел от поредицата ни "Как да отворя ресторант?" ще те запознаем с основните стъпки при наемането на персонал и ще придобиеш представа за различните роли, от които може да имаш нужда в екипа си.
Какво ще разгледаме в тази статия
Разбиране на изискванията към персонала
1. Въпроси за определяне на правилния размер на екипа на ресторанта
Длъжности и задължения в ресторанта
2. Списък на основните роли и отговорности в ресторанта
Колко персонал е необходим за един ресторант
3. Изчисляване на броя на служителите, необходими за изпълнение на функциите в ресторанта
Правила и разходи за труд
4. Разходи за труд и законови разпоредби
Как да задържим служителите в ресторанта
5. Изграждане на екип и задържане на служителите
Изграждане на мечтания екип
6. Обобщение - Екипната работа прави мечтата успешна!
7. Често задавани въпроси
Това зависи от големината на ресторанта ти. Колкото по-голям е той и колкото повече маси трябва да се обслужват, толкова повече персонал ще е необходим.
Много ресторанти избират персонала си въз основа на опита си в тази област. Това обаче не трябва да е решаващ фактор, защото важното е сервитьорите, които представляват твоя ресторант, да са дружелюбни и внимателни. Тези качества винаги ще накарат клиентите ти да се чувстват комфортно.
Ако служителите ти се разбират добре помежду си, ежедневието ще протича много по-леко. Това се отразява положително не само на работните процеси, но и на настроението, а оттам и на цялостната атмосфера в ресторанта.