Как да отворя хотел

Как да отворя хотел

Туристическата индустрия се разраства повече от всякога. Така че с правилния подход хотелиерството е един от най-успешните бизнеси. С този наръчник ще ти помогнем да сбъднеш мечтата си на хотелиер и да направим това пътуване възможно най-лесно и успешно за теб.

1. Да започнем от основите

Да започнем от основите

Запознай се с дефиницията

Ако искаш да отвориш хотел, първо трябва да знаеш определението за него, защото то съдържа няколко критерия. Само ако са изпълнени, това, което отваряш, е наистина хотел, а не къща за гости или друго. Един хотел отговаря на следните характеристики: 

  • Рецепция
  • Ежедневно почистване на стаите
  • Минимум един ресторант за гостите
  • Най-малко 20 стаи за гости
Намери правилния вариант

Намери правилния вариант

Всеки, който иска да отвори хотел, има няколко възможности. Това решение е много важно, тъй като то определя пътя за всяка следваща стъпка. Ето някои възможности.

  • Придобиване на готов бизнес: По този начин започваш да управляваш вече съществуващ хотел. Плюсове: Знаеш точно колко ще ти струва придобиването и всички трудности при основаването отпадат. Освен това вече имаш натрупана клиентела. Минуси: имаш ограничени възможности за реализиране на бизнес идеята си.
  • Започване от нулата. Плюсове: разполагаш с всички възможности, за да реализираш концепцията, идеите и въображението си. Минуси: ще изисква повече време, усилия и пари и процесът е по-труден за проследяване, Също така ще трябва да помислиш за добра маркетингова стратегия, за да стартираш бизнеса.
  • Франчайз система: Франчайзът е метод за откриване на хотел в сътрудничество с определена марка. Плюсове: ще спечелиш доверието на клиентите на тази марка. Освен това международният маркетинг ще ти помогне при стартирането на дейността, а марката ще ти окаже финансова подкрепа. Недостатъци: подобно на придобиването на готов бизнес, си ограничен във въвеждането на твоите идеи. Също така, част от постъпленията ти ще отива при франчайзинг партньора.
Избор на тип хотел

Определи концепцията

Хотелът не е просто хотел. Той може да бъде всичко. Да, всички те имат едно общо нещо: приемат гости. Но все пак има много видове хотели, определени по категории.

  • Бизнес хотели: Този тип хотели са предназначени предимно за бизнес пътници и обикновено са разположени в центъра на града или в популярни бизнес райони. Но дори туристите и малките конферентни групи обичат да отсядат в бизнес хотел. Те обикновено предлагат конферентни зали, сутрешно кафе, безплатни местни телефонни разговори и др. 
  • Летищни хотели: Тези хотели обслужват предимно бизнес клиенти и пътници на авиокомпаниите, които имат дълъг престой на летището или чиито полети са отменени. Също така тук отсядат екипажите или служителите на авиокомпаниите. 
  • Апартхотели: Този тип хотели са много популярни в момента. Това е апартамент с дневна и отделна спалня. Апартхотелите привличат предимно бизнесмени, адвокати и т.н. 
  • Курортни хотели: Тези обекти се намират на места, отдалечени от градовете, като планини, плажове или острови. Поради това те разполагат с много съоръжения за отдих. Някои от тях включват спортни площадки, плувни басейни, фитнес зали, СПА центрове и центрове за красота, много различни видове ресторанти, дискотеки и др. Разполагат с богата развлекателна програма, така че гостите могат да намерят всичко, от което се нуждаят в курорта. 
  • Мотели: Това е хотел, разположен в близост до главна магистрала. Той е евтин вариант за почивка на хората, пътуващи с автомобили, ако пътуват за дълъг период от време.
 
Напиши си домашното

2. Създай бизнес план

Написването на добър бизнес план е от съществено значение при търсенето на финансова подкрепа от банки или бизнес партньори. Но той е полезен и за основаването на един хотел, защото служи като ръководство по време на целия процес и помага да се определят по-нататъшните планове. Когато става въпрос за написването му, трябва да вземеш предвид следните точки. 

Правна форма

Когато става въпрос за избор на правна форма за твоя бизнес, трябва да си зададеш следните въпроси: Дали ще създам бизнеса сам или с екип? С какъв собствен капитал разполага хотелът? Обмислям ли инвеститори и бизнес партньори, които да ме подкрепят при основаването на хотела? След като избереш подходящата правна форма, отбележи я в бизнес плана си и я опиши подробно.

Избор на местоположение

Тук трябва ясно и обмислено да опишеш защо си избрал определено място. Преди да вземеш каквото и да е решение, помисли за следните аспекти:

  • Забележителности: В зависимост от вида на хотела, който си избрал, това могат да бъдат класически градски забележителности, планини, морета и океани, търговски улици, дискотеки и много други. 
  • Тихо местоположение: Хотелите са създадени за туристи, които търсят почивка, а тя изисква тишина. Ето защо, дори и хотелът да се намира в центъра на града, опитай се да откриеш място, което не се намира директно на големи улици и кръстовища. Мотелът със сигурност е изключение.
  • Добра инфраструктура: Увери се, че мястото има добри транспортни връзки и други удобства, като например възможности за пазаруване и лекари наблизо. Това е лесно да се управлява в града, но по-трудно в по-малките населени места. Ако избереш място, което е далеч от града, наблизо трябва да има поне една жп или автогара, защото не всеки пътува с кола. 
  • Конкуренция: Идеално е да отвориш хотела си на място, където няма други хотели. Ако това не е възможно, увери се, че хотелът ти е специален и различен от този на конкуренцията.

Анализ на пазарната ситуация

Тази точка върви ръка за ръка с избора на подходящо място. Ако искаш да отвориш хотел, трябва да знаеш какъв е потенциалът му за успех. Потърси места, където липсват хотели. Ако не можеш да откриеш такива, опознай малко повече местоположението си. Запознай се с околните хотели и проучи с какви конкуренти си имаш работа. За тази цел е много полезно да избереш пет до седем хотела в близост и да ги анализираш. Проучи тяхната стратегия и целевата им аудитория. Също така си направи снимка на място. Можеш да се настаниш в някои от тези хотели и да се свържеш с гостите и служителите, за да получиш информация от първа ръка.

Бъди уникален

Когато става въпрос за конкурентите ти, е важно да предлагаш нещо, което те не предлагат. Трябва да си уникален и да се открояваш, за да си в крак с тях на пазара. На този етап трябва да определиш онова единствено нещо, което прави бизнеса ти специален. Например, може да предложиш изключителен дизайн, програма за грижа за деца или улеснена система за настаняване и напускане.

Определи клиентите си

Вече достатъчно подчертахме значението на целевата аудитория, особено когато става въпрос за избор на концепция и местоположение. Но тук трябва да помислиш за тях в дълбочина и да направиш демографски анализ за тях. Прецени тяхната възраст, доходи, работа и какво търсят в този тип хотел.

Маркетингова стратегия

Тази точка изисква задълбочен анализ, защото ако познаваш очакванията и предпочитанията на идеалните клиенти, можеш да избереш най-подходящата маркетингова стратегия.

Във всеки случай не бива да пропускаш да направиш уебсайт с цялата важна информация. Освен това присъствието в социалните мрежи никога не е лоша идея.

За откриването може да раздадеш листовки. Освен това предлагането на оферти и отстъпки при откриването привлича клиенти. Може също така да опиташ да работиш с уебсайтове за резервации. Те могат дори да рекламират хотела ти в замяна на добро заплащане. Добави тези разходи към прогнозата си за разходите.

 
Финансиране

3. Изготви финансов план

Финансов план на хотел

Прогноза на разходите

Откриването на хотел не е евтино. Затова трябва да имаш добра представа колко ще струва и за какво ще похарчиш парите. Имай предвид, че ще закупиш не само недвижим имот, но и ще инвестираш в служители и екип за твоя хотел. Можеш да разделиш разходите си на три категории: 

  • Начални разходи: Те включват разходи за обучение, получаване на лицензи и разрешителни и закупуване на недвижим имот. 
  • Фиксирани разходи: Ако наемаш недвижим имот, тогава наемът попада в тази категория. Също така трябва да помислиш за застраховка, електричество, газ, интернет, сметки за вода и много други. Тук спадат дори парите за служителите.
  • Променливи разходи: Те включват всички разходи, които нарастват заедно с приходите. Имай предвид, че нищо не върви точно както е планирано. Винаги могат да възникнат непредвидими събития. Затова винаги разполагай с конкретен бюджет за подобни събития.

Бюджет

Това е много трудна задача, както и изготвянето на прогноза за разходите. Тук трябва да определиш какви са твоите ценови диапазони и колко са готови да платят гостите за нощувка, услуги, храна и напитки. Също така трябва да извадиш на хартия колко са работните разходи. Трябва да сравниш приходите и разходите. Можеш да си помогнеш, като анализираш финансовите бюджети на други хотели. 

Финансов план

Почти невъзможно е да се отвори хотел със собствени средства поради високите суми за обзавеждане и инвестиции. Съществуват три възможни начина за финансиране на откриването на хотел:

  • Заем от банка
  • Привличане на инвеститори
  • Участие в програми за обществена подкрепа

Изборът на кредит ще те изложи на по-висок риск, но ти дава възможност за избор. Инвеститорите обаче могат да ограничат идеите и въображението ти.

 
Открий необходимото за нуждите на твоя хотел
Подготви хотела си! Разгледай нашия богат асортимент от търговски консумативи и оборудване. 
Разгледай професионалното оборудване
Откриване на хотела

4. Подготви се за голямото откриване

Откриване на хотела

Регистрация на фирмата

След като си завършил процеса на планиране и си избрал подходящото място, е време да направиш бизнеса си официален. Увери се, че имаш всички лицензи и разрешителни, необходими за твоя хотел. Имай предвид, че в хотела ти ще има и ресторант, за който също са необходими документи. Тъй като те може да се различават в различните градове, информирай се за всичко необходимо и предай всичко възможно най-бързо и изрядно, за да спестиш време и пари. Не забравяй и за застраховката.

Последните стъпки

Сега можеш да обърнеш внимание на финалните детайли в хотела. Също така това е моментът да потърсиш персонал и да създадеш устойчив екип, с който да споделиш успеха си.

Да обобщим

5. Резюме

След създаването на концепцията, месеци усилена работа, планиране и подготовка е време хотелът да отвори врати за първите си гости. Бъди гъвкав. Попитай клиентите си за мнението им относно тяхното пребиваване и се адаптирай към техните нужди. Това е последната и решаваща стъпка, за да се превърнеш в успешен хотелиер и да запазиш бизнеса си. 

6. Често задавани въпроси 

Не пропускай нищо
Нюзлетър
Бъди винаги в час с игрите и офертите на МЕТРО!
Абонирай се
Топ оферти в МЕТРО
Избрани промопредложения
Не изпускай нашите изгодни оферти - избрани промоционални предложения, които обикновено участват и в телевизионна  реклама.
Виж офертите