анализ на пазара и конкуренцията
Откриването на ресторант може да бъде трудна задача. Освен ежедевните грижи за храната и обслужването, трябва да мислиш и за неща като маркетинг и конкуренция. В тази статия ще ти дадем съвети как да направиш анализ на пазара и конкуренцията за твоя ресторант. Доброто познаване на пазара ще ти помогне да вземаш правилни бизнес решения и ще ти даде предимство пред конкуренцията. И така, нека започнем!
Ето какво ще видиш в следващите редове
Как да определиш бизнес конкурентите си
1. Какво е бизнес конкурент
Как се правят пазарни проучвания
2. Проучване на пазара за ресторант
Опознай съперниците си
3. разбиране на конкурентите
Дръж челна позиция
4. Спечели конкурентно предимство за твоя ресторант
Качествени и количествени анализи
5. Качествено и количествено проучване на пазара за твоя ресторант
Как да спечелиш повече клиенти
6. увеличаване на клиентите в твоя ресторант
Често задавани въпроси
7. често задавани въпроси за проучването на пазара и конкурентите
Подробното проучване на пазара може да улесни откриването на твоя ресторант. По този начин можеш да решиш потенциални проблеми преди да отвориш врати за гости (например дали наблизо вече има твърде голяма конкуренция).
Предлагането на нови ястия, например сезонни предложения, или включването на допълнителни услуги, като доставка или кетъринг, може да увеличи броя на клиентите ти. Промяната на работното време на ресторанта също може да привлече нови клиенти.
Съществуват два различни подхода: качествено и количествено проучване на пазара. И двата подхода имат своите предимства и недостатъци и са приложими за събиране на различен тип информация. Можеш да прочетеш повече за това по-горе, в раздела "Качествено и количествено проучване на пазара".