„Най-доброто качество от Южна Италия“ представя над 60 вида вина, зехтин, паста, консерви и кафе от Калабрия, Кампания, Пулия и Сицилия, от 6 ноември до 3 декември, в шест магазина на МЕТРО - в София, Пловдив, Бургас и Варна
Някои от най-добрите регионални продукти на Южна Италия ще бъдат в продажба в МЕТРО от 6 ноември до 3 декември- около 60 артикула, в които качество, типичност, култура и традиция се съчетават с понятия като трайност, хранителна безопасност и икономичност. „Производството на фирмите от Южна Италия със сигурност е по-малко познато в чужбина, въпреки че много от тези фирми предлагат високо качество. Достатъчно е да напомним, че областите на Южна Италия произвеждат 106 хранителни продукта носещи знаците за Защитено наименование за произход (PDO) и Защитено географско указание (PGI) -практически 40,9% от общото национално производство.“, казва Чинция Бруно,директор на софийския офис на Италианската търговска агенция (ИЧЕ).
Клиентите на МЕТРО Кеш енд Кери ще имат възможността да се запознаят и оценят изключителни продукти на малки и средни предприятия от Калабрия, Кампания, Пулия и Сицилия, които често не попадат в голямата дистрибуторска мрежа в чужбина. Сред участващите артикули са 32 вида вина, и голямо разнообразие от още 31 артикула - зехтин, паста, консерви и кафе. Голям интерес предизвиква дегустацията на вино в магазините на МЕТРО в София - всеки петък и събота в периода между 6 ноември и 3 декември.
Продажбата на качествени хранителни продукти от Южна Италия в МЕТРО Кеш енд Кери България се включва в рамките на дейности, застъпени в т.н. Piano Export Sud (План за подпомагане на износа от Южна Италия), финансиран с европейски средства и реализиран от ИЧЕ. По данни на ИЧЕ, италианският износ за България на хранителни продукти, включително и вино,продължава да расте. За първите шест месеца на тази година той надхвърля 53 милиона евро. „Малък, но обещаващ пазар,имайки пред вид тенденцията на нарастване на нашия износ.“, допълва госпожа Бруно.