Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Етичният избор на яйца: много повече от поредната покупка

Етичният избор на яйца: много повече от поредната покупка

  • В навечерието на великденските празници МЕТРО дава възможност на своите клиенти да направят своя информиран и отговорен избор на яйца;
  • В България МЕТРО започва информационна кампания, която цели да повиши осведомеността на потребителите относно видовете методи за отглеждане на кокошки-носачки.

 

Яйцето притежава хранителни суперсили. Със своите 14 ценни хранителни вещества, яйцата съдържат по-голямата част от витамините, минералите и антиоксидантите, необходими на организма ни. Oсвен това, ново изследване потвърждава, че яйцата могат да бъдат включени в здравословен хранителен режим, без да оказват неблагоприятни ефекти дори при хора с диабет.

Представлявайки ценна част от хранителния режим, изборът ни на яйца е и етичен въпрос. Вниманието на обществеността все повече се насочва в посока устойчивите методи на отглеждане на кокошки-носачки. Според проучване, проведено от „Галъп интернешънъл“ заедно със сдружение КАЖИ (“Кампании и активизъм за животните в индустрията”) от 2020 година, българите посочват, че хуманното отношение е важно при техния избор. Ясно личи традиционното за българите желание за по-близък до природата начин на живот, храна и потребление.

В глобален мащаб МЕТРО поема ангажимент 100% от предлаганите от компанията яйца да бъдат доставени от производители с извънклетъчни методи на отглеждане. Тъй като тази промяна изисква последователни усилия от всички участници във веригата на доставки – от производителите, институциите, неправителствения сектор, потребителите и търговците, в България компанията изразява готовност за участие в активен диалог. Една от първите стъпки, които компанията предприема в България, е по отношение на потребителите, а именно – как могат да направят своя информиран избор на яйца в магазина.

Отговорът на въпроса не е сложен и се крие в информацията, която съдържат кодовете на яйцата. От месец март тази година нашите клиенти ще намерят табели, указващи значението на маркировката на яйцата. Информацията, която се съдържа, е:

  • Начин на отглеждане
  • Страна на произход
  • Област
  • Регистрационен номер на производителя

Как да четем маркировката на яйцата и какво означава тя?

Например, имаме означение 1BG12345, където:

-    1 е видът на отглеждане на кокошките. По отношение на видовете отглеждане съществуват четири метода:

0 – биологично отглеждане
1 – свободно отглеждане
2 – подово отглеждане
3 – клетъчно отглеждане

-    BG е страна на произход – България
-    12 е област на произход

Кодове на областите
1 Благоевград
2 Бургас
3 Варна
4 Велико Търново
5 Видин
6 Враца
7 Габрово
8 Добрич
9 Кърджали
10 Кюстендил
11 Ловеч
12 Монтана
13 Пазарджик
14 Перник
15 Плевен
16 Пловдив
17 Разград
18 Русе
19 Силистра
20 Сливен
21 Смолян
22 София град
23 София област
24 Стара Загора
25 Търговище
26 Хасково
27 Шумен
28 Ямбол

-   345 – регистрационният номер на производителя

Информационните табели са поставени при щандовете с яйца в магазини МЕТРО в цялата страна и ще помогнат на клиентите ни да се ориентират при избора за наближаващите великденски празници. Отговорността ни като търговец е дори още по-значима, отчитайки факта, че голяма част от нашите клиенти са представители на бизнеса – хотели, ресторанти, малки и средни магазини. Убедени сме, че заедно с нашите партньори (доставчици и клиенти) можем да помогнем за по-добро бъдеще чрез насърчаване на устойчивите практики в производството и веригата на доставки на яйцата и яйчените продукти.