МЕТРО България

Преди повече от 20 г. МЕТРО даде началото на истинска революция в пазаруването в България 

МЕТРО КЕШ ЕНД КЕРИ БЪЛГАРИЯ

началото на модерната търговия в българия

Преди повече от 20 години поставихме началото на модерната търговия в България 

На 18 март 1999 г. МЕТРО отвори своите първи 2 магазина в София и Пловдив, с което положихме началото на модерната търговия в България и подкрепихме успеха на хиляди български независими предприемачи.

За повече от 20 години, като най-големият търговец на едро в България, ние превърнахме непознати преди търговски практики в обикновено ежедневие, като например промоционална поща, офертите с търговски отстъпки, клиентските карти, баркода върху опаковката, защитата на клиентските права.

През годините подадохме ръка и на хиляди български производители, за да развият успешно своя бизнес на локалните пазари, както и да намерят признание в Европа и по света. Днес 11-те ни магазина в 9 града в страната осигуряват достъп до най-широк професионален асортимент от търговски решения на над 645 000 бизнес клиенти.

В МЕТРО разполагаме с изключително широк асортимент от български и чуждестранни червени и бели вина от Стария и Новия свят. Ценителите на бирата - традиционна и крафт, могат да намерят голямо разнообразие при нас и най-вече в МЕТРО София 1 (бул. “Цариградско шосе" 7-11 км). Млечните ни продукти осигуряват качеството и вкуса, така необходими за кухнята на всяка пицария или ресторант. За любителите на здравословния начин на живот в магазините ни се предлага широк асортимент от 100% биосертифицирани продукти, както и разнообразни видове 100% чист български мед.

Иновациите винаги са били в основата на успеха на МЕТРО. През 2002 г. отворихме първите в България рибни отдели, от които всеки ден огромно разнообразие от риба и морски дарове от Световния океан достига до кухнята на българските шеф-готвачи и до трапезата на любителите на морската храна. Всичко това се случва чрез уникална хладилна верига.

Благодарение на програмата ни “Отгледано с грижа в България” над 200 български фермери снабдяват директно магазините на МЕТРО с плодовете на българската земя, за да осигурят качество, вкус и невероятно изживяване за гостите на българските ресторанти - на море или на планина. Ефективна система за доставки снабдява клиентите ни с избраната от тях стока до самата врата на техния магазин, хотел или ресторант. 

МЕТРо като работодател

Признанието "Най-добър работодател"

От 2018 г. насам МЕТРО получава от Top Employers Institute признанието „Най-добър работодател на България“ в резултат на стремежа ни да предложим по-добра работна среда за екипа, който всекидневно се грижи за нашите клиенти. Отличието се дава от Top Employers Institute за изключителната ни политика към служителите.

Като част от METRO Group, МЕТРО стана лидер сред световните търговци в индекса за устойчиво развитие на Dow Jones. 

Работим за твоя успех

Уникален b2b формат с богат асортимент и професионална насоченост 

МЕТРО  България е верига магазини за търговия на едро, с уникален b2b формат, ориентирана изключително към професионални клиенти от малкия и среден бизнес (юридически лица и независими предприемачи), отличаваща се с богатия си асортимент и професионалната насоченост на продуктите и услугите си.

Нашите клиенти са независими предприемачи и представители на малкия и среден бизнес:

  • ХоРеКа – хотели, ресторанти и кетъринг фирми, които пазаруват основно хранителни стоки и други необходими продукти от нас.
  • Търговци – малки търговски обекти, магазини, павилиони, както и други частни предприемачи, които купуват стоки за препродажба.
  • Други бизнес клиенти – офиси, обслужващи фирми, правителствени агенции и други организации, които купуват всичко – от почистващи препарати до офисоборудване за професионална употреба. 

Нашите марки

От професионалисти за професионалисти

В нашите магазини ще откриеш голямо разнообразие от хранителни и нехранителни стоки. Ние предлагаме целогодишен асортимент със стабилни цени на нашите собствени марки - ARO, METRO Chef, METRO Professional, Rioba, Sigma и други, с които отговаряме на потребностите на нашите клиентски групи. За да направим пазаруването ти по-лесно, модерно и приятно, ние ти осигуряваме различни банкови услуги и различни възможности за плащане. Благодарение на МЕТРО Доставка поръчките ти пристигат до твоята врата, а ти спестяваш време и усилия.

Портфолиото от собствени марки следва логиката на клиентската аудитория, към която насочваме нашия фокус в България: от all inclusive хотели, през малки и средни магазини, до офиси и независими предприемачи. Едно общо послание свързва тези марки – независимо дали са местни български специалитети или част от големи международни серии, те носят гаранция за качество и предлагат сполучливи бизнес решения. 

Виж повече за нашите марки

Какво ни отличава?

Предлагаме и гарантираме качество

Ние предлагаме професионални решения, услуги и организиран асортимент, както по отношение на качество, така и на опаковки и ценообразуване. Създали сме един от най-големите търговски екипи в страната, който наброява над 150 души. Нашите търговци обслужват повече от 10 000 клиенти и правят над 1 000 клиентски посещения на ден.

МЕТРО  е търговска компания с традиции, чиято основна цел е да предлага на своите клиенти хранителни продукти с високо и постоянно качество.  МЕТРО е първата търговска верига в България, която е сертифицирана по Международния стандарт за храни (IFS). Нашите магазини поддържат сертификат на т. нар. „високо” ниво. Акцентът е върху безопасността, качеството и спазването на законовите изисквания. Важно условие към производителите на храни, които произвеждат под марките на МЕТРО, е да бъдат  сертифицирани по стандарта IFS или друг аналогичен международно признат стандарт (BRC, FSSC 22000 и др.).  Тези продукти се произвеждат по зададени от МЕТРО критерии за качество и безопасност, които често са по-високи от минималните законови изисквания. Покриването на тези критерии ние проверяваме чрез тестване на продуктите във външни акредитирани лаборатории няколко пъти годишно.

 

Нашите магазини

В името на удобното пазаруване

МЕТРО разполага с 11 магазина в България. Форматът на всеки един магазин е специално създаден, за да осигури удобно пазаруване на професионалните клиенти: хотели, ресторанти и търговци. Търговската площ на магазините варира от 6 500 до 9 000 кв. м, а общата площ надхвърля 12 000 кв. м. Всеки магазин има клиентски паркинг с повече от 500 паркоместа. Освен това разполагаме със специализирана платформа за директни доставки за ресторанти и хотели в София - Food Service Delivery (FSD) платформа.

МЕТРО България можете да посетите в 9 града: София – два магазина, в Пловдив – два магазина, Бургас, Варна, Русе, Плевен, Велико Търново,Стара Загора и Благоевград. 

Виж магазините ни

Борд на директорите на МЕТРО България

МЕТРО България се ръководи от опитен управленски екип в следния състав:

Жан Котан

Жан Котан

Главен изпълнителен директор

Жан Котан е Изпълнителен директор на МЕТРО България от октомври 2023г.

Кариерата на Жан в МЕТРО започва във Франция през 2001 година, където управлява отдел, а от юли 2006 година става Управител, отговорен за няколко магазина в страната. През август 2014 година е назначен за Регионален директор в МЕТРО Франция. А през 2018 година се присъединява към екипа на МЕТРО България като Директор Продажби, след което заема същите позиции в МЕТРО Турция (от октомври 2020 година) и в МЕТРО Румъния (от януари до септември 2023 година).


Eлена Ценова

Eлена Ценова

Директор „Снабдяване“

Елена Ценова е Директор „Снабдяване“ в МЕТРО България от юли 2021 г.
Тя започва работа в МЕТРО България през 2005г. като асистент в дирекция „Снабдяване“. Кариерата ѝ преминава през различни нива и позиции в отдела, като в нейната сфера на отговорност са също така ключови проекти за развитие на дивизията. През март 2020 г. Елена е назначена за Ръководител сектор „Нехранителни стоки“, където остава до настоящото си назначение през юли 2021 г. Има магистърска степен по „Международни икономически отношения“ в УНСС и има един син.

Бенедикт Пахолчик

Моника Андрееа Типа

Директор „Продажби“

Моника Андреа Типа заема поста директор "Продажби" на МЕТРО България от месец септември 2024 година. Тя е част от МЕТРО вече 21 години, като през това време е преминала през различни етапи на професионално развитие. Започва кариерата си като мениджър на отдел в магазин и постепенно се издига до позицията ръководител сектор на „Продажби“ в МЕТРО Румъния, като демонстрира високо ниво на ангажираност към непрекъснато усъвършенстване и оптимизация на процесите. Работата ѝ винаги е била насочена към повишаване на ефективността и постигане на по-добри резултати за компанията. Тя е неразделна част от екипа, който разработва и прилага плана за многоканалния център за търговия на едро (новата концепция за търговия на едро в магазините МЕТРО), като последователно допринася със стойностни идеи и практически знания.
В настоящата си позиция Моника се фокусира върху ключови области за стимулиране на растежа и оперативното съвършенство чрез подобряване на нашия модел за търговия на едро с многоканални центрове, ускоряване на доставките за професионални клиенти и персонализирани франчайз решения. 

Даниел Балтес

Ерхан Четин

Директор "Финанси"

Ерхан Четин заема поста директор „Финанси“ в МЕТРО България от ноември 2023 г.
Ерхан започва кариерата си в METRO през януари 2012 г. като Мениджър „Контролинг“ в Media Markt Saturn Турция и се прехвърля в екипа на „Контролинг“ в МЕТРО Турция през март 2014 г. През септември 2015 г. Ерхан поема позиция Ръководител сектор „Контролинг“ и Риск мениджър в METRO AG. След което е назначен като Ръководител на търговския „Контролинг“ в METRO AG до 2019 г., когато поема предходната си позиция Партньор „Създаване на стойност“ за Турция и Пакистан, където остава допреди да заеме настоящата си позиция на Директор „Финанси“ в МЕТРО България.

Мария Ангелова

Мария Ангелова

Директор „Хора и култура“

Мария Ангелова е Директор „Хора и култура“ и е част от МЕТРО България от февруари 2020 г.
Мария има повече от 20 години опит в областта на човешките ресурси в различни мултинационални компании в сферата на производството и бързооборотните стоки. Тя заема позицията в МЕТРО в доста трудни времена, но никога не се отказва от основната си цел – да развива хората в компанията и да се грижи за тяхното здраве и щастие.
Мария е завършила Политология в Софийския университет и има двама сина.



Обслужващ офис и данни за компанията 

Адрес на управление:

МЕТРО България ЕООД - Обслужващ офис

Бул. „Цариградско шосе” 7-11 км

София 1784, България

(Над магазин МЕТРО София 1)

 

Данни за фирмата:

Еднолично дружество с ограничена отговорност "МЕТРО БЪЛГАРИЯ"

Ф.Д. № 3968/1998 г.

Софийски Градски съд 2-ри състав

том 501, стр. 138, парт. № 45755

С данни:

ЕИК 121644736

ИН по ДДС BG121644736 

Имаш въпроси?
На линия сме за допълнителна информация.
Свържи се с нас