Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

МЕТРО в медиите: Капитал Daily: Приходите на МЕТРО растат за първи път от шест години. Германската верига отчита увеличение в продажбите от 3% до 357 млн. евро

21.12.2015

Деница Симеонова

За първи път от 2008 г. насам МЕТРО Кеш енд Кери България обръща тенденцията и приходите вече не падат, а растат с малко. Данните на компанията показват, че за последната финансова година те растат с 3.08% и достигат 357 млн. евро в сравнение с 346 млн. евро през предходната.
МЕТРО беше първата верига, която отвори обект преди 16 години, през 2008 г. приходите й надхвърлиха 1 млрд. лв., но после бавно започнаха да спадат заради засилилата се конкуренция от дискаунтъри като „Кауфланд" и „Лидл". Тази година, за първи път след шест поредни години на спад, МЕТРО расте.

Какво ново

„През 2015 г. отбелязахме положителен ръст в продажбите в България и сме доволни от него", коментира управляващият директор на българското дружество Вероника Пунчева . „Нарасна търсенето в свежите и ултрасвежите категории, които са от съществено значение за нас, тъй като те подпомагат малкия и независим бизнес с решения - особено в хотелиерството и ресторантьорството", обясни Пунчева.
Според отчета на компанията ключови за ръста през изминалата година са били по-голямото разнообразие в хранителния асортимент, както и по-конкурентното ценообразуване. Бизнесът с доставки на българската компания се развива успешно и носи 15% от продажбите. Около 30% от доставките са поръчани онлайн, като се очаква този дял да продължи да расте. „Тази услуга е активна за нашите клиенти, които поръчват продукти с включена доставка", поясни Вероника Пунчева. „Със сигурност активността на нашия онлайн портал ще продължава да расте, тъй като това е тенденция и в международен план."
Българският търговец е заложил и на по-голямо разнообразие - например в сегмента на сладките и захарните изделия. Пунчева сочи като пример и инициативата да осигурят на хотелиерите и ресторантьорите по морето достъп до качествено месо през целия сезон.
Макар да работи основно като верига за доставки към други бизнеси, МЕТРО все пак има продажби и към крайни клиенти. Тази година всички представители на много ритейл вериги обясняват, че са почувствали леко увеличение в продажбите - както заради нарасналото с малко потребление, така и заради проблемите със зареждането в „Карфур", за известен период и в „Пикадили" и заради затварянето на „Пени". Така че е възможно и тези събития да са подпомогнали МЕТРО .
През изминалата година компанията реструктурира и магазинната си мрежа в страната. „Решихме да трансформираме дейността по обслужване на клиентите си в Добрич, Сливен и Хасково, като започнем да предлагаме директни доставки „до врата" на своите партньори в тези региони", обясниха от компанията. Затворените обекти МЕТРО Компакт в трите града, които компанията е използвала за традиционната си кеш енд кери търговия, са били под наем.
Франчайзът на веригата ще продължава да работи под концепцията „Моят магазин", както досега. Това е по-скоро т.нар. affiliation model - работим с независими търговци от различни градове, коментира Пунчева и обясни, че засега този моделът остава непроменен.

Дългосрочни планове
На въпроса дали планират изход от страната и какво ще се случи в средносрочен план Питър Бооне, изпълнителен директор на METRO Cash & Carry, заяви, че търговецът има дългосрочни планове в България. Рафаел Гасет, отговарящ за страните от региона, добави, че е много удовлетворен от резултатите на българското дружество. „Търсим правилния начин да обслужваме клиентите и вече имаме специален фокус върху ХоРеКа сектора и малките магазини. Имахме много добър летен сезон, отлична реакция за продуктите и услугите ни от клиентите и смятам, че това е един добър знак за бъдещето ни в страната", коментира за „Капитал Daily" Рафаел Гасет.

Капитал Daily: METRO подобрява финансовите си резултати

21.12.2015

Базираната в Дюселдорф група METRO AG обяви по-добри от очакваните годишни резултати и прогнозира, че печалбите през 2016 г. следва да се покачват леко при подобни продажби. Печалбата преди лихви и данъци (с изключение на специални елементи, но включително някои продажби на недвижими имоти) е 1.51 млрд. евро, повисока от предварителната оценка от 1.47 млрд. евро, но все пак със спад от 1.3%. Продажбите през миналата година са нараснали с 1.5%. Продажбите са по-ниски в магазините Cash & Carry (29.7 млрд. евро, или спад от 2.7%), но са нараснали с 3.6% във веригата Media-Saturn, която беше преобразувана от бизнес с потребителска електроника в „многофункционален търговец". Главният изпълнителен директор на групата Олаф Кох (на снимката) нарече изтеклата година предизвикателство и посочи като най-голямата несигурност за глобалната перспектива забавянето на икономиката в Китай. Сред успешните сделки на METRO през годината са продажбата за 2.83 млрд. евро на универсалния магазин Galeria Kaufhof и придобиването за 290 млн. евро на Classic Fine Foods Group, доставчик на едро със седалище в Сингапур, който трябва да помогне на METRO да разшири присъствието си в първокласните хотели в Азия и Близкия изток. Благодарение на сделката за Kaufhof нетният дълг на METRO е паднал с 2.2 млрд. евро, или с 46%, до 2.5 млрд. евро. Олаф Кох намекна за бъдещи придобивания, като каза, че намалелият дълг дава на компанията солидна основа за бъдещо развитие и по-големи възможности за инвестиции.


Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев 

Людмил Каравасилев
Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“ 


Приходите на МЕТРО растат за пръв път от шест години Германската верига отчита увеличение в продажбите от 3% до 357 млн. евро