Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Георги Николов от МЕТРО Благоевград е Сомелиер на годината

Сомелиер на годината

Представителят на МЕТРО се справи с конкуренцията на други 5-ма регионални победители по време на финала в Кемпински, София.

Георги Николов, Продуктов специалист „Вино“ в магазин МЕТРО Кеш енд Кери Благоевград, стана Сомелиер на годината. Финалът на националното състезание се проведе в Кемпински хотел Маринела на 13 март, петък. Победителят бе избран след близо петчасово оценяване от журито и гостите на специално събитие и гала вечеря. По време на финала журито оцени шестима състезатели - първенци в регионалните конкурси съответно в София,Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново и Банско. Седмица преди това Георги спечели и регионалния кръг в Банско, за да се изправи срещу останалите финалисти. 

Георги Николов е от Дупница. Работи в МЕТРО от 2010 г. Притежава квалификация и сертификати от два курса. През 2007 година достига до подножието на върха, заемайки 5-то място в същия конкурс. Според него успехът се постига с опит и желание. „За да си наистина добър в професията, трябва да опитваш всичко и да следиш новите тенденции.“, така отговаря той на въпроса, какво вино обича да пие един сомелиер. Все пак отдава предимство на червеното вино като лично предпочитание.

За първи път тазгодишното издание официално събра най-популярните лица в сомелиерската професия у нас, за да влязат в ролята на ментори на финалистите. Кулминацията на събитието бе синхронно декантиране на червено вино водено от Михаил Марковски, заедно с водещи български сомелири - Йордан Кирилчев (Сомелиер на годината 2014), Вихрен Велков (Сомелиер на годината 2012), най-младият в елитния отбор – Слави Райчев и доайените Коста Канариев, Георги Михов (Сомелиер на годината 2011), Таню Шишков (Сомелиер на годината 2006), Димитър Николов и Георги Алексиев.

 


Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg


Людмил Каравасилев 

Людмил Каравасилев
Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“