Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

„Отгледано с грижа в България“ превръща МЕТРО в посредник между местните земеделски производители и професионалните ХоРеКа клиенти на компанията

„Отгледано с грижа в България“ превръща МЕТРО в посредник между местните земеделски производители и професионалните ХоРеКа клиенти на компанията
В началото на месец май МЕТРО България даде старт на новия си модел при търговията с плодове и зеленчуци, разчитащ на директно партньорство с малките земеделски производители в регионите, в които оперират 11 магазина на най-големия български търговец на едро. Новият проект на компанията се нарича „Отгледано с грижа в България“, а желанието на МЕТРО е да се превърне в свързващо звено между локалните производители на български плодове и зеленчуци и неговите професионални клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес.

 „МЕТРО вярва, че ако се насочим към местното производство и местните производители, технитете продукти ще достигат много бързо до нашите клиенти и ще им гарантират качеството и свежестта, на които те разчитат, за да си гарантират успех.“, казва Атила Йенисен, Главен изпълнителен директор на компанията. „Ние обаче правим повече от това. Като променяме своя бизнес модел в плодовете и зеленчуците, ние подкрепяме устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и допринасяме за растежа на местната икономика. Нашият нов модел позволява на българските фермери да доставят своята продукция директно в магазините на МЕТРО и им гарантира справедливи цени за отгледаното от тях.

МЕТРО залага в асортимента си за 2017 година 150 местни сорта български плодове и зеленчуци. Над 12 000 тона е очакваното минимално количество плодове и зеленчуци, което ще бъде доставяно до магазините на МЕТРО годишно. „Хората, които ще ни се доверят, ще получат - първо достъп до родния пазар и респективно до нашите магазини. Също така те ще получат цялата подкрепа, която им е нужна от голяма международна компания, тъй като повечето от производителите в България са малки и независими фермери, които нямат силата и възможността да разрастнат продукцията си.“, казва Георги Гърневски, ръководител проект „Плодове и зеленчуци“ в компанията. „Ние ще им предоставим подкрепа във формата на информация, благодарение на институтите, с които работим; помощ при пакетирането на продукцията им – ще ги научим как да пакетират и да подготвят продуктите си за търговската мрежа. Това, което се изисква от фермерите е просто да произвеждат вкусна и автентична продукция, а всичко друго ще зависи от нас“.

В подготовката си за работа по новия модел МЕТРО изцяло промени и своите отдели за „Плодове и зеленчуци“. Техните ръководителите преминаха през специално обучение за експерти по „Плодове и зеленчуци“, а след полагане на изпит, получиха и сертификат, издаден от Аграрен универститет, Пловдив, както и ангажимент да обучат и подготвят своите колеги от магазините за рестарта на зеленчуковите отдели през месец май.

Един от земеделските производители, с които МЕТРО си партнира, е Ивелина Коева. Тя разполага с 14 декара овощни насаждения и 2 декара оранжерийно производство. Ивелина Коева споделя, какви са трудностите на малкия производител и как МЕТРО се включва в справянето с проблемите. „ Трудно се оцелява на пазара, защото вносът от други държави е много голям. При нас, в Северна България, не се усеща толкова силно вноса от Гърция, но пазарът на българския производител се подбива и не може да се говори за конкурентни цени.“, казва Ивелина. „Това, което МЕТРО ни предлага, са много добри условия на работа. За нас това е много полезно, защото знаем какви са техните ясни изисквания.“

Тодор Атанасов също е малък земеделски производител, доверил се на МЕТРО, като мост между него и крайния клиент. Стопанството му се намира в село Поповица, Пловдивско, където отглежда 30 декара със зеленчуци. „Трудностите на пазара са такива, че произвеждаме стока, но няма как да я продаваме. Затова сега се спираме на МЕТРО.“, казва Тодор. „Това, което те ни предлагат е изкупуване на нашата стока. По този начин самият пазар е директен и продукцията ни няма да се превърта през един, втори, трети търговец, а директно ще влиза в МЕТРО, като по този начин продуктите ни ще достигат пресни и свежи до крайния потребител. Освен това МЕТРО ни предлага конкурентни условия и цени, които са много по-добри за нас.“

Министерство на земеделието и храните в България също стои зад проекта на МЕТРО България. Преди старта и набирането на фермерите, с които МЕТРО ще работи, бе проведена обучителна кампания със съдействието на Националната служба за съвети в земеделието. „Инициативата на МЕТРО е част от една обща политика на Министерство на земеделието и храните за установяване на диалог с търговските вериги., казва Слави Кралев, директор на Дирекция „Пазарни мерки и организации на производители“. „Инициативата на МЕТРО дава възможност регионални производители да имат достъп до търговските вериги. По този начин се гарантира сигурност на земеделците.“

Въпреки тенденцията към отглеждането на много чужди и вносни сортове, благодарение на партньорството на МЕТРО с институции и университети, клиентите ще могат да доставят на масата си автентичния вкус на местните сортове. „В работата си с МЕТРО нашият институтът ще предложи сортове , които са с добри качества, добри добиви и устойчивост на болести.“, казва доц. Даниела Ганева, директор на Института по зеленчукови култури (ИЗК) „Марица“ в Пловдив. „ Клиентите на компанията ще могат да опитат вкуса както на старите, така и на нови български сортове зеленчукови култури“.

Професионалните ХоРеКа клиенти също са положително настроени към инициативата на МЕТРО. „МЕТРО винаги са ми помагали и са били едни прекрасни партньори за мен и всички мои колеги - ресторантьори и хотелиери. Новата им инициатива за изкупуване на продукцията на фермерите от нашите родни поля е страхотна и предполагам, че ще се постигне един много добър резултат накрая.“, казва Андрей Стоилов, главен готвач и председател на Българската асоциация на професионалните готвачи. „Качеството на родната продукция е различно, в съпоставка с вносната суровина. Предпочитам да работя с български продукти и се надявам на едно отлично качество“.

Около 6000 български ресторанта ще могат да се доверят на МЕТРО при избора си на свежи и отгледани в България  плодове и зеленчуци, които да им помогнат да покрият изискванията на своите клиенти за добра и вкусна храна

Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg

Людмил Каравасилев

Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“