Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

15 години богато разнообразие от риба и морски деликатеси от цял свят в МЕТРО

  • На 28 февруари 2002 година МЕТРО открива своя първи рибен отдел в Бургас
  • „Научихме клиента да разпознава и цени качеството на прясно доставената риба.“, казва Антон Атанасов, който заедно с Ленко Манахилов от Бургас, работи по откриването на рибния МЕТРО пазар в града

 

През месец февруари МЕТРО България отбелязва 15 години от откриването на своя първи отдел „Риба“ в Бургас, с който на българския пазар се появяват дотогава малко познатите, а днес много популярни кулинарни изкушения от международни води – от северната сьомга, през средиземноморския лаврак, розови риби, морски дарове до гигантските „чудовищни“ риби. „Рибният отдел започна работа в четвъртък, 28 февруари 2002 г“, спомня си точната дата Ленко Манахилов, ръководил доскоро успешно продажбите на МЕТРО Бургас.

Със старта на рибния отдел в Бургас МЕТРО осигурява на българските ресторантьори възможността да предлагат по-вкусна и по-качествена риба на своите посетители. „В деня на откриването магазинът се напълни с професионални клиенти и граждани, много от които не можеха да повярват, че им предоставяме голям избор от охладена и прясно доставена риба, а не замразената, с която бяха свикнали до този момент.“, казва Антон Атанасов, търговецът на компанията, който заедно с Ленко Манахилов работи по откриването на рибния МЕТРО пазар в Бургас. „ И досега си спомням как един клиент обясняваше на съпругата си, че есетрата на щанда е била със сигурност замразена и как подскочи уплашен, когато рибата тропна с опашка.“ За откриването на магазина Антон Атанасов осигурява морски дарове и жива риба – омари, риба меч и есетра; огромна моруна стряска посетителите със страховития си изглед и всява респект сред купувачите. „Научихме клиента да разпознава и цени качеството на прясно доставената риба.“, казва Антон. „С отварянето на България към света българските граждани започнаха да пътуват и се докоснаха до изкушенията на морската кухня. Те трудно биха приели да се хранят със замразена риба в нашите ресторанти – най-малкото защото замразената няма вкуса на прясната.“

През 2004 г. МЕТРО разширява предлагането на риба, като отваря рибни отдели в 6 от своите магазини – двата в София, във Варна и в Пловдив. Тогава клиентите в София за първи път могат да се срещнат с „чудовища“ като синя акула и моруна – гледка, която едва ли би ги впечатлила сега. И до днес компанията  предлага най-голямо разнообразие от риба. В някои от магазините клиентите могат да разчитат на 70-100 вида свежа риба и морски дарове всеки ден. С навлизането на предпочитанията към морската храна и развитието на рибните ресторанти МЕТРО осигурява по над 2000 тона риба ежегодно за своите клиенти от над 1800 ресторанта в цялата страна.

Екзотиката и голямото изобилие от прясна, в т.ч. жива и охладена риба, вървят ръка за ръка с ежедневната грижа за високото качество и сигурност за клиента,  а редовните лабораторни анализи за качество и безопасност гарантират това. „МЕТРО поддържа постоянно ниска температура по цялата хладилна верига, по време на транспорт и съхранение – между 0 и 2оС и гарантирана проследимост за рибния си асортимент – от времето и мястото на улова до ресторанта на професионалните клиенти.“, казва Добрина Марчева, Ръководител отдел „Контрол на качеството.“

МЕТРО България ще отбележи рибния си юбилей с демонстрационно готвене в София, Пловдив, Варна и Бургас . На 17 февруари шеф Георги Ерменков представя в МЕТРО Пловдив фагри и розово фагри. На 19 февруари в Бургас клиентите могат да очакват демонстрация с див улов от Гърция, представен от Цветомир Кръстев. Във Варна, 24 февруари ще бъде посветен на екзотичната риба представена от Пламен Петров, а на 25 февруари, в София, Светлозар Георгиев ще приготвя изкушения от плоски риби. На 17 февруари в София предстои и друга демонстрация – транжиране и готвене на риба тон, представено от Цветомир Николов.

Междувременно екипите на компанията от „Работа с клиенти“ от магазините в цялата страна ще предложат специален стикер–медал като знак за качество, с който 250 ресторантьори, лоялни партньори на МЕТРО, ще могат да удостоверят пред клиентите си, че предлагат винаги прясна риба, доставена от най-големия търговец на едро в България. „Нашата цел е да покажем връзката на МЕТРО с професионалните клиенти и да създадем чувство за споделен успех с най-добрите от тях.“, казва Юлиян Макгрегър, ръководител отдел „Работа с клиенти”.

МЕТРО кани тези ресторантьори да изпратят снимка с поставения стикер, както и описание на рибното ястие от тяхното меню, с което най- много се гордеят, за да го включи в своя рекламна кампания, препоръчваща заведения, където клиентите могат да опитат качествени и вкусни блюда.


Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg

Людмил Каравасилев

Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“