Станете клиент на МЕТРО

Регистрирайте се за МЕТРО карта

Конкурсът „Храната и града“ ще подкрепи малки производители на традиционни и здравословни храни

  • МЕТРО ще търси до 2 октомври производители на автентични и здравословни храни, които хората в големия град все повече предпочитат
  • Партньори на инициативата са Local Food и Slow Food
  • Формуляр за кандидатстване и повече информация можете да намерите на www.metro.bg/city-food

 

МЕТРО България, в партньорство с мрежата за местни храни LocalFood.bg, Slow Food България, Gourmet Publishing и Sofia Invest Agency, ще търси до 2 октомври автентични и здравословни храни, които хората в големия град все повече предпочитат, за да направят ежедневната си диета по-природосъобразна, а трапезата си по-вкусна.

Конкурсът е част от кампанията на МЕТРО, посветена на ежегодния Ден на предприемача – 10 октомври, с който компанията изразява уважението си към всеотдайността и усилията, които собствениците на малкия и среден бизнес влагат в своята работа.

Конкурсът ще оцени най-добрите бизнес идеи за традиционни и здравословни храни, инициирани от стартиращи малки и микро предприемачи. Той е предназначен за фермери, производители и търговци в начален етап на дейността си – с история под 3 години и с персонал под 10 души, както и за такива, които все още нямат регистрирана фирма.

Организаторите искат да селектират и подкрепят най-добрите идеи на малки и микро предприемачи, насочени към здравословното хранене и връщането на хората от големия град към традицинната култура на хранене на българина.

Допустими кандидати са:

  • индивидуални физически лица или малки общности от хора, които не са обединени в юридическо лице. Конкурсът е отворен и за хора със свободни професии - земеделски производители и занаятчии.
  • юридически лица, които са търговски дружества, земеделски производители и занаятчии, кооперации, читалища и организации с нестопанска цел
  • кандидати от всички градове и села на страната

В кои области търсим бизнес идеи?

  • Земеделие и био земеделие
  • Пчеларство и био пчеларство
  • Билкарство
  • Преработка на плодове, зеленчуци, ядки, семена и гъби
  • Хлебарство
  • Сладкарство, вкл. приготвяне на шоколад и сладолед
  • Млечни и месни продукти
  • Риба и морски дарове
  • Пивоварство и винарство
  • Магазини, заведения и къщи за гости.

Какви са критериите ни за подбор на идеи?

  • Реализация на храни от биологично или традиционно производство (с технологии, които са се прилагали в миналото и има запазено познание за тях), или такова, в което са вложени само български продукти или продукти, доставени директно от микро и малки производители.
  • Компетентност, квалификация и опит на кандидата.
  • Мотивация за постигане на целите
  • Автентичност и иновативност – идеите се отличават със своята характерност на продукта, технологията или производителя и реализират някаква новост на пазара
  • Качество и приложимост на бизнес идеите

Награди и срокове.

Жури, съставено от представители на МЕТРО България и неговите партньори, ще селектира изпратените до 2 октомври идеи и публично ще обяви победителите, като ги награди на специално събитие в София на 10 октомври – Ден на предприемача.

Ще бъдат раздадени следните награди:

  • Една Първа награда от 3000 лева – за стимулиране и развитие на бизнес проект, свързан с автентична и здравословна храна
  • Две Втори награди от по 1000 лева – в подкрепа на проекти, свързани с автентична и здравословна храна

Формуляр за кандидатстване и повече информация можете да намерите на www.metro.bg/city-food

 

Контакт:


Людмил Каравасилев

Teл.: +359 887 822 551,

E-mail: lyudmil.karavasilev@metro.bg

 

Людмил Каравасилев

Ръководител отдел „Корпоративни комуникации“ 




Храната и градът